Gå til innhold

Har nettopp bestilt Yamaha Soavo 1 !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hah! Jeg var nærmest!

Til saken:

SÅ billig? Det var jo nærmest vanvittig.. Tør jeg spørre hvor du får de fra?

9633163[/snapback]

Hehe, det var visst en travel dag på Lyd & Bilde avdelingen på Elkjøp slik at en hvitevaremann hadde rotet seg dit. Han ga visst en litt bedre pris enn det han skulle.... men de sa som sagt at en avtale var en avtale dermed bestilte jeg de så klart.

En EISA vinner til 25 000 kr blir solgt for nesten halv pris :w00t:

Prikken over i-en er jo at jeg har Xindak settet (CD-spiller + forsterker) som fikk toppkarakter i Lyd & Bilde, Hjemmekino og Fidelity ble testet med nettopp disse høyttalerne :thumbup:

Edit: Fikk høre av en selger at selgeren min ikke slo av for mye men gjorde en direkte feil. Vet ikke hva han mente men at han kanskje hadde sett på feil høyttaler. Uansett skulle ikke det gå ut over meg, får de trolig på tirsdag eller onsdag neste uke :)

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Prikken over i-en er jo at jeg har Xindak settet (CD-spiller + forsterker) som fikk toppkarakter i Lyd & Bilde, Hjemmekino og Fidelity ble testet med nettopp disse høyttalerne :thumbup:

Har den forsterkeren selv og tenkte å investere i den CD-spilleren også :)

Har du delux versonen?

Grattis med nye høyttalere! :)

Lenke til kommentar

Har du delux versonen?

Takker... jupp, har deluxe ja, høyttalerne kom i dag og låter kjempebra rett fra esken selv før de er innspilt :w00t:

Kan nesten ikke vente til jeg har spilt de inn skikkelig :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har du delux versonen?

Takker... jupp, har deluxe ja, høyttalerne kom i dag og låter kjempebra rett fra esken selv før de er innspilt :w00t:

Kan nesten ikke vente til jeg har spilt de inn skikkelig :thumbup:

Følger det med instruksjoner om at du må "spille dem inn", og i tilfelle på hvilken måte?

Lenke til kommentar
Følger det med instruksjoner om at du må "spille dem inn", og i tilfelle på hvilken måte?

Følger med instrukser ja men kan ikke skryte av å ha lest de. For å spille inn høyttalere er det ikke så masse man må tenke på, bare ikke spill altfor høyt i begynnelsen. I tillegg må man innse det faktum at de aller fleste høyttalere spiller MYE bedre etter innspilling.

Den største forskjellen opplevde jeg på ett par hyllehøyttalere fra Infinity, den største i alphaserien og det kun etter noen dagers spilling men det må sies at de spilte heller dårlig i begynnelsen.

Testet de mens jeg var hjemme hos sjølfolket som faktisk trodde jeg hadde byttet høyttalere til tross for at de så de samme høyttalerne stå der. Da snakker vi om å tro mer på det du hører enn det du ser, og la det være sagt at de er omtrent ikke intressert i lyd i det hele tatt.

Har spilt inn mine høyttaler en del timer nå og merker ikke den enorme forskjellen men har heller ikke ventet noe gedigen forskjell siden de låt så bra opp fra esken.

Kjøpte meg gulvvennlig spikes i dag fra centerkjeden og med disse ble lydforskjellen betraktelig bedre. Lengtet litt i begynnelsen etter den gode mellombassen de skrøt av i testen og den kom som bare det etter montering av spikes. Sanger jeg knapt trodde hadde bass briljerer nå med en meget bra tegnet bass som også drar med seg mellomtone og diskantdel, sammenhengen blir enkelt å greit mye bedre.

Dypbass på disse høyttalerne er nesten fraværende men savner den heller ikke i det hele tatt da musikksmaken min ikke ligger i det området med mest dypbass. Likevel hadde det vært fint å hatt litt av den når man ser film......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...