Fitttjuven Skrevet 3. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2007 Heisann.. Har en stasjonær og en bærbar PC som jeg skulle hatt på et hjemmenettverk. Den bærbare kjører Vista(tråløs) og den stasjonære(kabel) XP. Har nå prøvd uttallige ganger å lage et nettverk hjemme, men får det ikke til. Er det noen som har en steg for steg forklaring om hvordan dette gjøres, eller en link til en?? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 3. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2007 for det første, hva slags utstyr har du? router? du bør har en router, der kobler du til begge pcene, laptop via wlan og stasjonær via kabel, så er det egentlig oppe og går. finner filer på den andre maskinen ved å skrive \\maskinnavn maskinnavn finner du ved å høyreklikke på min datamaskin og klikke egenskaper Lenke til kommentar
Fitttjuven Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2007 for det første, hva slags utstyr har du? router? du bør har en router, der kobler du til begge pcene, laptop via wlan og stasjonær via kabel, så er det egentlig oppe og går. finner filer på den andre maskinen ved å skrive \\maskinnavn maskinnavn finner du ved å høyreklikke på min datamaskin og klikke egenskaper 9630165[/snapback] Hei. Har en D-Link 635. Kjører wlan og lan ja. Har nå funnet PC-en via utforsker på nettverk men kommer ikke inn på den. Får en feilmelding: \\HTPC er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt administratoren av serveren for å finne ut om du har tillgangstillatelser. Har oxo prøvd å deaktivere brannmurene på begge maskinene.. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 4. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) prøver du å komme inn på en vista maskin? i såfall må du aktivere fildeling gjøres i nettverks og delingssenter. Endret 4. oktober 2007 av trrunde Lenke til kommentar
Fitttjuven Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2007 prøver du å komme inn på en vista maskin? i såfall må du aktivere fildeling gjøres i nettverks og delingssenter. 9631864[/snapback] Dette har jeg gjort. Funker ikke.. Verken til maskina med xp eller til vista maskina. Rart det skal være så jæv.. mye pes med å få dette til.. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 4. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2007 prøv å pinge den andre maskinen (win+r->cmd-> ping maskinnavn) Lenke til kommentar
Fitttjuven Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2007 prøv å pinge den andre maskinen (win+r->cmd-> ping maskinnavn) 9635625[/snapback] Har pinget uten at det har gitt resultater.. Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 7. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2007 prøv å pinge den andre maskinen (win+r->cmd-> ping maskinnavn) 9635625[/snapback] Har pinget uten at det har gitt resultater.. 9652307[/snapback] Du sier du har ping'et uten at det har gitt resultater, så jeg regner med du ikke fikkk reply... Først av alt, sjekk at du har fått riktige adresser på pc'ene.. (Start-kjør-cmd ipconfig9 På begge pc'ene skan du få opp ipadresser i samme range.. Eks 192.168.1.1 255.255.255.0, da skal begge har 192.168.1.x altså x'en skal være forskjellig. Om dette er riktig , så pinger du med ipadressa (ping 192.168.1.x) Prøv dette fra begge pc'ene til hverandre.. Får du ikke svar da, er kanskje firewall om innstallert på pc'ene problemet. Så slår du å (fil)deling på begge pc'ene, og deler ei mappe prøv så Start-kjør-\\192.168.1.x Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 7. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2007 Kjører du NIS på noen av pc'ene? HAdde en pc her si stund jeg som jeg måtte flytte no filer ifra.. å den kjørte NIS, og da hadde jeg ikke tilgang til nettverket.. deaktiverte Norton Firewall, og prøvde igjen.. kom rett inn Lenke til kommentar
Fitttjuven Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2007 prøv å pinge den andre maskinen (win+r->cmd-> ping maskinnavn) 9635625[/snapback] Har pinget uten at det har gitt resultater.. 9652307[/snapback] Du sier du har ping'et uten at det har gitt resultater, så jeg regner med du ikke fikkk reply... Først av alt, sjekk at du har fått riktige adresser på pc'ene.. (Start-kjør-cmd ipconfig9 På begge pc'ene skan du få opp ipadresser i samme range.. Eks 192.168.1.1 255.255.255.0, da skal begge har 192.168.1.x altså x'en skal være forskjellig. Om dette er riktig , så pinger du med ipadressa (ping 192.168.1.x) Prøv dette fra begge pc'ene til hverandre.. Får du ikke svar da, er kanskje firewall om innstallert på pc'ene problemet. Så slår du å (fil)deling på begge pc'ene, og deler ei mappe prøv så Start-kjør-\\192.168.1.x 9654295[/snapback] Jo fikk resultater. Fikk reply men skjedde ikke noe mer. Jeg kan se maskinene fra hver sin pc men får den feilen om at jeg må kontakte admin av PC-en.. Jeg kjører heller ikke Norton. Jeg har kun windows brannmur og den har jeg prøvd å deaktivert... Fikk til dette for ikke så lenge siden da jeg kjørte xp på de maskinene jeg hadde.. Jeg hater Vista Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 8. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2007 Har du delt ut en mappe? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 8. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2007 Rart dette her, det er ikke så vanskelig å dele noe på en vista-maskin.. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 8. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2007 hei. Kjører du NIS eller annen brannmur? Vet at det er problemer mellom XP home og professional. Mulig det samme kan gjelde XP home---vista professional eller omvendt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå