Ihasabucket Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) vet ikke om dette riktig del av forumet.. vennligst skift om det ikke er det=) Har tenkt å skaffe meg en internettside, har hørt jeg må kjøpe et domenenavn av f.eks godaddy.com Men kan jeg ikke jeg hoste mine egne sider? slik at jeg ikke trenger å betale noen et årlig beløp? Endret 4. oktober 2007 av Diskutermann Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 vet ikke om dette riktig del av forumet.. vennligst skift om det ikke er det=) Har tenkt å skaffe meg en internettside, har hørt jeg må kjøpe et domenenavn av f.eks godaddy.com Men kan jeg ikke jeg hoste mine egne sider? slik at jeg ikke trenger å betale noen et årlig beløp? 9629807[/snapback] da bør du ha en fast IP, men det er streengt tatt ikke noe must - dog må du sette opp en webserver og sikre serveren så ikke scriptkiddies o.l. kødder det opp;) Lenke til kommentar
Ihasabucket Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 okey.. en web-server.. dette er vanskelig? er det abre å laste ned et program da? eller er det mere komplisert.. foresten. tar dette mye båndbredde? Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 okey.. en web-server.. dette er vanskelig? er det abre å laste ned et program da? eller er det mere komplisert.. foresten. tar dette mye båndbredde? 9631259[/snapback] Tror jeg må få anbefale deg å leie deg et webhotell, men spørs litt på hva for bruk du skal ha på denne websiden din.. hvor mye bw det trekker? Nøyaktig like mye som blir lasta ned Well, det er jo et ganske dumt spørsmål, sorry at jeg sier det, men .. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Det er fleire måter å ha nettsider på 1) Webhotell Ekstern server som ein kan laste web-filer opp til og så blir dei vist. Her må ein betale månedsbeløp for plassen og domenet ein har 2) Egen ekstern server: Styrer alt sjølv: programvare/operativsystem, betaler for domene og båndbredde serverplass 3) Heimeserver: Styrer alt her også, domene må betales for, problemet er at svært få adslabo for private har fast ip, det betyr ein del oppdateringer mot DNS. Samt at ein bør ha litt uploadkapasitet (512Kbits går) Men skal det vere litt trafikk der bør upload vere over 512Kbits, helst 1-2Mbits Lenke til kommentar
Ihasabucket Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 okey har skjønt åssen det fungerer nå Men, hvordan kan enkelte firmaer selge domener? har blant annet lagt merke til at alle domene selgere selger de samme domene navnene. KJøper de av "Lederen for alle domener" eller den som eier alle domenene? Kan jeg starte mitt eget domeneselgingsfirma? sånn at jeg slipper å kjøpe domenenavne mitt fra andre? Lenke til kommentar
riroil Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Det heter registrar. De har lov til å videreselge domener. Uansett må du betale en avgift for domenet. Og skulle det være at du kunne få det gratis så er det faktisk enklere å kjøpe dette for 120,-/år enn å opprette eget firma. Lenke til kommentar
Ihasabucket Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 ah okey.. men når jeg kjøper dette domenet, da eier jeg det? som et stykke land? ingen andre kan "bygge" på det ikke sant? jeg har bevis på at jeg eier det? kan jeg da muligens selge det til et stort firma dersom de skulle skaffet seg samme navn som domenet jeg har registret? Lenke til kommentar
Ihasabucket Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 bump bump... trenger svar herm så kan jeg sette igang Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Når du har kjøpt et domene er det ditt så lenge du betaler Lenke til kommentar
Ihasabucket Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 kjempefint. da kna jeg selge det til store summer og om noen er interesert? Lenke til kommentar
Ihasabucket Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Får jeg et dokument eller lignende når jeg kkjøper det da? noe som beviser at jeg eier det? kjipt om noen stjeler det liksom =( Lenke til kommentar
riroil Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Du får jo kvittering på innbetalingen da. Hvordan skal noen klare å stjele det? Er det registrert på en person/firma så er det ikke mulig for andre å registrere det. Men ikke ha store forhåpninger om å tjene deg rik på dette. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 kjipt om noen stjeler det liksom =( Som han over meg sa, er det umulig å stjele domener med mindre du glemmer å betale avgiften. Det finnes firmaer/personer som er raske til å kjøpe domener med en gang de blir ledige/du glemmer å betale, så vær oppmerksom der. Du får jo kvittering (kommer ann på hvor du kjøper fra), men den har vel ikke så mye å si siden domenet blir registrert på deg (noen domeneselgefirmaer registrerer domenene på seg selv) og ingen andre har muligheten til å ta det fra deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå