Gå til innhold

Skal ha altmuligmaskin til 80 000 - 100 000

Anbefalte innlegg

Har jeg noensinne påstått at Quadro er bedre til spill? Ikke det nei.. Poster jeg de kortene som er det heftigste du kan i en pc som brukes til videoredigering, som er det han spør etter i tråden? Ja. Og jo, 3D-apps og enkelte andre heftige programmer støtter 2x4, er en grunn til at power mac kan konfigureres med slike.

9635066[/snapback]

Trådstarter nevner faktisk spill først. Og Quadro er ikkje spillkort.

For meg ser det ut som om du bare har valgt det dyreste du fant fordi det er kult, ikkje fordi det gir god ytelse for en fornuftig pris i en hjemmePC. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har valgt det _jeg_ ville hatt i en pc som brukes til avansert videoredigering, motion graphics og 3D, som er stort sett det jeg holder på. Quadro er ikke beregnet for spilling, men du kan fortsatt spille på det.

9637422[/snapback]

Ja men den er grei, vi tenker bare litt forskjellig vi da ;)

Eg tenker best mulig ytelse i spill/vanlig hjemmebruk uten å gå helt amok ;)

Du tenker nesten profft bruk til spesielle programmer som vanlige folk skjelden bruker tror eg :innocent:

Lenke til kommentar
Jeg har valgt det _jeg_ ville hatt i en pc som brukes til avansert videoredigering, motion graphics og 3D, som er stort sett det jeg holder på. Quadro er ikke beregnet for spilling, men du kan fortsatt spille på det.

9637422[/snapback]

Ja men den er grei, vi tenker bare litt forskjellig vi da ;)

Eg tenker best mulig ytelse i spill/vanlig hjemmebruk uten å gå helt amok ;)

Du tenker nesten profft bruk til spesielle programmer som vanlige folk skjelden bruker tror eg :innocent:

9638039[/snapback]

Jepp, da var vi enige :)

Ehm, 15k raptor? Kanskje heller skikkelige SAS-disker? Evt. seks-åtte raptorer i RAID 0+1 eller 1+0..

Lenke til kommentar

Noen som har nevnt STØY her?

Med 100.000 i budsjett ville jeg ha valgt å ha en filserver med disker som bråker fæelt i et annet rom og hatt en heftig link herfra til PC.

De av oss som jobber i bransjen og ofte har vært innom serverrom veit at det ikke er noen koselig eller behagelig å sitte med 15k eller 20k rpm disker på pulten. Er som ha en støvsuger påslått i rommet hele dagen. VELDIG slitsom å høre på.

Med budsjett på 100 k bør man neste heller være litt kreativ å tenke på å plassere pc i et annet rom og bruke penger på å trekke kabler derfra til en mer lydløs arbeidsplass.

Har ikke orka å lese alle innleggene i denne tråden så jeg vet ikke om det er et troll som har hoppet ut av esken eller ei.

PC bør du definitivt ikke sette sammen selv. Få noen som har forstand på det til å gjøre det for deg.

Det er så mye kødd med hovedkort og ramtyper som ikke passer sammen med den og den versjonen av firmware. Kjøp derfor en ferdig oppsatt boks fra noen som kan det!

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
Noen som har nevnt STØY her?

Med 100.000 i budsjett ville jeg ha valgt å ha en filserver med disker som bråker fæelt i et annet rom og hatt en heftig link herfra til PC.

De av oss som jobber i bransjen og ofte har vært innom serverrom veit at det ikke er noen koselig eller behagelig å sitte med 15k eller 20k rpm disker på pulten. Er som ha en støvsuger påslått i rommet hele dagen. VELDIG slitsom å høre på.

Med budsjett på 100 k bør man neste heller være litt kreativ å tenke på å plassere pc i et annet rom og bruke penger på å trekke kabler derfra til en mer lydløs arbeidsplass.

Har ikke orka å lese alle innleggene i denne tråden så jeg vet ikke om det er et troll som har hoppet ut av esken eller ei.

PC bør du definitivt ikke sette sammen selv. Få noen som har forstand på det til å gjøre det for deg.

Det er så mye kødd med hovedkort og ramtyper som ikke passer sammen med den og den versjonen av firmware. Kjøp derfor en ferdig oppsatt boks fra noen som kan det!

9639799[/snapback]

Det finnes for det første ikkje 20k disker, og for det andre så kommer støyen fra 1 og 2U servere som har små irriterende vifter som kjører på høy rpm. Man har IKKE 19" rack på pulten! :nei:

Man kan fint ha en stille filserver bare man bruker f.eks 120mm vifter. Dette gjør jeg og bedre blir det ikkje :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

*** På grunn av indikasjonene jeg sitter igjen med etter å hatt iaktatt trådstarters engasjement og deltakelse frem til nå, ønsker jeg at trådstarter tar kontakt med meg per

p_pm.gif for å overbevise meg om at dette er seriøst ment. Tråden stenges midlertidlig. Gjenåpnes utifra vurdering. ***

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...