HaxyQ Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Hei. Snublet over dette kortet nettopp, og har et par spørsmål. Det er jo billigere enn de fleste 8800 GTS 640 kortene som ikke er klokket, så er det noe jeg overser som trekker ned ytelsen? Når det er såpass overklokket, går det vel fint å ha det i et lite, trangt kabinett uten ekstra kjøling? Noen som vet om noen tester hvor de sammenligner dette kortet mot andre? Evt. noen som selv har erfaring med det? Takker for svar. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Har den modellen selv, har brukt det siden begynnelsen av mai uten problemer. Overklokkingen øker egentlig ikke temperaturen noe nevneverdig. Kortet mitt idler på rundt 45-50C (avhengig av vær) og maxet ut på rundt 70C (under last) nå i sommer da det var på det varmeste været. Og prisen er vel egentlig ikke unormalt lav, det koster f.eks 3070,- hos PS-Data. Test hos Xbitlabs. Edit: fikset noen leif. Endret 3. oktober 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Ok, takk. Men vanlige 640-kort koster jo også 3000+... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jo, det stemmer jo forsåvidt som du sier mht prisen vs uklokkede kort, misforsto litt der. Men kvalitetsmessig har jeg ikke noe å utsette på mitt kort. Det har fungert helt feilfritt siden jeg satt sammen denne maskinen for 5 måneder siden. Når det gjelder mine temperaturer, så har jeg det forsåvidt i et noe lite miditower-kabinett, men har en stillegående 92mm-vifte som blåser rett på kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå