Gå til innhold

BK:Høstfargene speilet i vann + høstblomst

RandiA

Anbefalte innlegg

Trenger litt veiledning i begynnerfasen med mitt EOS 400D jeg. Tok noen markabilder i det flotte høstværet i dag. Alle viser høstfargene speilet i vann. Har ikke gjort noe med bildene i etterkant. Er lydhør for litt rettledning, prøver å gå inn for å lære dette :)

RandiE

post-92574-1191439375_thumb.jpg

post-92574-1191439396_thumb.jpg

post-92574-1191439421_thumb.jpg

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei randi

Flotte høstbilder. Likte spesielt godt det første som var litt mer spesielt enn de andre.

9629534[/snapback]

Takk skal du ha - graylady, da tenkte jeg rett :) likte det best selv også, de andre er bare helt vanlige landskap, men jeg prøvde å være litt kreativ og se tjernet gjennom en slags portal på det første. Men for så vidt var hovedmotivasjonen i ettermiddag det nydelige høstværet, et blikk-stille vann og et fint lys.Merkelig så blikk-klare speilingene i vannet ble, det har også noe for seg å fange slike øyeblikk i foto :)

RandiA

Lenke til kommentar
Flotte bilder! Jeg likte også best det første. Fantastisk fint lys i vannet, god innramming. Hvis jeg skulle driste meg til en forbedring varat kanksje burde det vært litt med av trærne og ikke bare refleksen. :thumbup:

9629715[/snapback]

Takk skal du ha, Sojourner2... ja jeg ser det på flere av bildene at det ble så altfor mye speiling; det var nesten vanskelig å se hva er real og hva er speil. Her må jeg lære å finne en balansegang..slik at man skiller det ene fra det andre. Jeg printer ut en del nå, og bruker for første gang blekk fra inkClub som er en erstatning for de ekte. Og sannelig er det flotte farger. (Ser det er diskutert i en annen tråd her, men nå er jeg gått over til disse erstatningene til halve prisen, og det ser bra ut så langt. Har HP Photosmart printer)

RandiA

Lenke til kommentar
Trenger litt veiledning i begynnerfasen med mitt EOS 400D jeg. Tok noen markabilder i det flotte høstværet i dag. Alle viser høstfargene speilet i vann. Har ikke gjort noe med bildene i etterkant. Er lydhør for litt rettledning, prøver å gå inn for å lære dette  :)

RandiE

9629497[/snapback]

Det første er best. Tror kanskje det siste ville bli bedre ved å peke kameraet litt ned. Mer vann og mindre himmel. Jeg vill også prøvd å øke kontrasten litt.

Lenke til kommentar

Jeg tror bilde2 hadde vært mye mer spennende hvis du ikke hadde kuttet vannet på venstre side, å faktisk hatt med "svingen", ser ikke ut som det er så mye som mangler.

Men bilde 1 er veldig fint.

Synes også du har fått med refleksjonene veldig bra i alle bildene :)

\Eirik

Lenke til kommentar

Jeg er nok ikke som de andre.. for jeg syns ikke det første er best. Jeg syns egentlig ikke det første er noe godt bilde i det hele tatt. Men bildet inneholder allikevel elementer jeg syns er gode. Jeg liker innrammingen med de trærne i forgrunn. Også det at du har fått med deg "land" hele veien. Men jeg liker ikke vinkelen bildet er tatt i. Syns rett og slett ikke det er noe når det bare er refleksjonen som er avbildet. Men dette er jo bare min mening.. så ikke ta det tungt.

Bilde nr. 2 syns jeg er ganske behagelig. Men det er litt lyst i det solrike området. Og det hvite i den redningsgreia er veldig lysende. Kanskje litt for lyst hele det bildet?.. jeg syns også gresset foran har litt rar farge, men det er sikkert også fordi det er litt lyst.

Bilde nr. 3 syns jeg er det beste. Der er speilingen og skogen helt fin syns jeg. Også fargene er behagelige, men kanskje man kunne fått det litt mer frem om man ser på det treet til høyre. Syns at det så litt matt ut egentlig. Mener da i etterbehandlingen. Himmelen er jo litt utbrent her. Men allikevel tror jeg man kan hente det inn igjen, om du har tatt det i raw.

Lenke til kommentar

Takk skal du ha, pybalto..for grundig evaluering. Nei jeg har ikke tatt det i Raw...skal vente en stund med det, øve litt vanlig først. Holder meg til AV innstillingen på kamera og unngår den "grønne" auto. Skal avansere i riktig rekkefølge :!: :!:

RandiA

Lenke til kommentar
Jeg likte marihønebildet veldig godt, skikkelig koselig bustehue av en blomst :)

Men marihøna kunne vært tydeligere.

9637930[/snapback]

:!: :!: Ja visst kunne den vært tydeligere, jeg ventet lenge, den ville bare ikke komme frem, og jeg torte ikke å pirke den frem heller, den ville ha fløyet da...oppdaget den forresten ikke før jeg hadde tatt et par bilder av den "dusken".

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...