gigax Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Ok, jeg spurte i en annen tråd om dette, men det ble litt off topic. Jeg er totalt blank på dette området, så det er sagt. Jeg skal kjøpe Logitech Z-5500, og et lydkort. Hvilket lydkort skal jeg kjøpe, og hvilke kabler skal jeg kjøpe? Altså, kan noen kopiere en link eller to, helst fra netshop, men et brukbart lydkort og de kablene jeg trenger for å få god lyd i anlegget. TAKK! Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Kabler følger med settet, så det trenger du ikke tenk på. Skal du kjøpe lydkort, ville jeg godt for Creatives Sound Blaster X-Fi XtremeMusic. Dette vil gi deg en fantastisk lyd hvis du kalibrerer riktig (ikke så vanskelig), og du veldig mye igjen for pengene. Hvis du vil bruke mer penger, så kan du også kjøpe Creatives Sound Blaster X-Fi Platinum, der det følger med et panel du kan montere der med cd/dvd-romene dine og koble til headsett og diverse andre ting. Denne anbefales på det sterkeste!! Lykke til! Lenke til kommentar
gigax Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Kabler følger med settet, så det trenger du ikke tenk på. Skal du kjøpe lydkort, ville jeg godt for Creatives Sound Blaster X-Fi XtremeMusic. Dette vil gi deg en fantastisk lyd hvis du kalibrerer riktig (ikke så vanskelig), og du veldig mye igjen for pengene. Hvis du vil bruke mer penger, så kan du også kjøpe Creatives Sound Blaster X-Fi Platinum, der det følger med et panel du kan montere der med cd/dvd-romene dine og koble til headsett og diverse andre ting. Denne anbefales på det sterkeste!! Lykke til! 9629854[/snapback] Du er en reddende engel. Hvorfor koster det første kortet knappe 700 på PS, men 2800 på Netshop? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Dersom du bruker digital tilkobling er det ingen teoretiske forskjeller på lydkort siden all behandling av lyden skjer i anlegget, og kan da like gjerne bruke det integrerte lydkortet på hovedkortet om du har et slikt. Eneste grunnen til at man skulle ønske å kjøpe et PCI-lydkort måtte i så fall være driverkompatabilitet/stabilitet og evt. medfølgende programvare som gjør det enkelt å konfigurere lyden generelt, eller om man har spesielle behov slik som f.eks støtte ASIO 2.0 o.l. Nå vet jeg ingenting om X-Fi-kortene utover hva jeg har lest, men det virker som om tilsynelatende mange har trøbbel med driverne til X-Fi. Lenke til kommentar
gigax Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Dersom du bruker digital tilkobling er det ingen teoretiske forskjeller på lydkort siden all behandling av lyden skjer i anlegget, og kan da like gjerne bruke det integrerte lydkortet på hovedkortet om du har et slikt. Eneste grunnen til at man skulle ønske å kjøpe et PCI-lydkort måtte i så fall være driverkompatabilitet/stabilitet og evt. medfølgende programvare som gjør det enkelt å konfigurere lyden generelt, eller om man har spesielle behov slik som f.eks støtte ASIO 2.0 o.l. Nå vet jeg ingenting om X-Fi-kortene utover hva jeg har lest, men det virker som om tilsynelatende mange har trøbbel med driverne til X-Fi. 9630280[/snapback] Virker lite fristende å nabbe seg med AC 97.. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Ikke alle integrerte lydkort er basert på AC'97. Intel HD Audio er jo et eksempel på et integrert lydkort med svært gode spesifikasjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå