LL Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg har fått tilgang til et litt nyere hovedkort enn det jeg har nå. På mitt nåværende kort (Abit KT7-RAID får jeg ikke fsb over 115 stabilt). Hvor høy fsb kan jeg forvente å komme opp i nå? (Nytt kort Abit KT7A v1.3)? jeg har en låst Athlon 1,4 100fsb. Jeg prøver å finne ut om det er verd arbeidstimene nemlig... Lenke til kommentar
ha-ha Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Lars, Jeg har en låst Athlon 1GHz/100MHz fsb som jeg kjører med 133 MHz fsb og følgelig 1.33 GHz. Jeg fjernet en kontakt på hovedkortet for å få 133MHz systembuss i stedet for 100 MHz. På denne måten oveklokkes ikke AGP og PCI bussene. Din Athlon 1.4 blir da en 1.83 GHz som vil kreve en del kjøling... Kan RAM'en din klare 133 MHz? Multiplieren på Athlon kan låses opp og settes lavere hvis CPU temp blir for høy. Håper dette var til litt hjelp. ha-ha Lenke til kommentar
LL Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 Rammen er ikke noe problem. Med litt forsinkelse kjøres den i dag stabilt på 144Mhz... Vannkjøling har jeg så temperaturen skulle heller ikke bli noe problem. Konge, da satser jeg på å bevege meg rundt de 1,9! Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Hvis vi ser bort fra CPU som begrensning, så er vel KT7a god for 145+ FSB? Konge, da satser jeg på å bevege meg rundt de 1,9! Dream on... Lenke til kommentar
Superbrain Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Hei Larsmp. Da regner jeg det som om den nyærværvede prosessoren din fungerer som den skal iom at jeg ikke har hørt noe fra deg. Kan nesten garantere deg at du klarer å kjøre den 12mpl*133FSB. Dette har jeg prøvd. Men det er avhenger av mange faktorer. Skal ikke være prosessoren som begrenser det ihvertfall. Mulig du også klarer å kjøre den høyere med vannkjølinga di. Høyere FSB og lavere multiplier. Take care 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå