Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Forhindre den onde Omgangssyken

ThaDuckMan

Anbefalte innlegg

Jeg er livredd for omgangssyken. Bare jeg blir litt kvalm, eller veldig kvalm, så er jeg kjempe redd for å spy. Jeg er så bekymret og redd for det at jeg så vidt tør å spise søtsaker som snop osv.

Jeg kan ikke noe for dette, men lurer på måter man kan forhindre/forebygge spysyken/omgangssyken. Noen som vet? Håper på svar. Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Knaskre maaaasse c-vitaminer... Det må du begynne med før du vet at du blir syk.. Dette gjør at du får myye bedre imunforsvar... Jeg har testet dette, så jeg vet at det funker.. For alle i klassen min ble syke av enten omgangssyke eller influensa... Jeg gikk å var frisk hele tiden... Hvitløk styrker også immunforsvaret :p

Lenke til kommentar
Knaskre maaaasse c-vitaminer... Det må du begynne med før du vet at du blir syk.. Dette gjør at du får myye bedre imunforsvar... Jeg har testet dette, så jeg vet at det funker.. For alle i klassen min ble syke av enten omgangssyke eller influensa... Jeg gikk å var frisk hele tiden... Hvitløk styrker også immunforsvaret :p

9629833[/snapback]

Tusen takk for tipset.

Skal kjøpe vitaminbjørner og masse i morgen tror jeg.. :o) :p

Endret av ThaDuckMan
Lenke til kommentar

Omgangssyke er ekstremt smittsomt, så hold deg unna folk du vet har det. Leste et sted at hvis noen med omgangssyke kaster opp i et rom (uviss størrelse), vil 80% av de som er i rommet bli smittet. Hvis en tulling av en kollega viser seg på jobb når han er syk, be han komme seg til helvete hjem igjen.

Ikke skaff deg unger, og send dem for all del ikke i barnehagen. Ikke skaff deg jobb i barnehage heller med det samme.

Sørg for å ha et heidundrende immunforsvar ved å spise sunt, trene og ta badstu.

Lenke til kommentar
offer har ingen nevnt tydelig at du må ha en god hygiene

Jeg satt akkurat og lurte på det samme.

, hvertfall vaske deg ofte på hendene når noen er syke men det burde du jo gjøre uansett

9639959[/snapback]

Tror dette er det beste rådet du har fått så langt. Vask alltid hendene før du spiser, gjerne ha med deg en våtserviett i sekken el. om du spiser i byn/macdonalds. Tastaturer og dørhåndtak er fine transitsteder for bakterier. Personlig er håndvask det første jeg gjør når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

det er også lurt å venne av seg vaner som f.eks. putte fingrene i munnen, bite negler. bite av skinn fra fingrene. Men som sagt så å bli syk og få bakterier inn i munnen osv. er bare sunt selv om du blir syk av det. er jo ikke meninga at menneskene skulle vaske hendene og slikt, og ikke vaske seg så ofte trur jeg bare er bra for å ikke bli syk (da mener jeg kroppen) man får et beskyttende lag med svette som ikke lukter så godt men hjelper med å beskytte.

Lenke til kommentar

En fin ting å ta når man omgangssyken er Idoform (o.l. middler). Idoform er en kappsel som inneholder melkesyrebakterier(? ("snille tarmbakterier")). Hvorvidt de hjelper mot oppkast vet jeg ikke, men de fungerer mot løs mage som er forårsaket av fremende bakterier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...