siggii Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Kom over en film på Youtube der det var en diger Tesla Coil som sto å spruta ut strøm, også ble jeg veldig interissert i å finne ut hva bruksområdet dens er. Søkte på google, men fant for det meste sånna vanskelige greier på engelsk. Kan noen bare kort fortelle meg hva man bruker en Tesla Coil til? Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Uff.. Du har ikke spillt Red Alert 2 du vel? Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Her kan du ihvertfall lese litt om dem. Noen spesielle bruks områder vet jeg ikke om Lenke til kommentar
stormx Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Ja i Red Alert brukte man hvertfall Tesla Coils til å zappe mennesker.. Håper ikke du planlegger å bruke en hjemme Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Tror ikke de bruker Tesla Coils til annet enn eksperimentering.. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Kan lage musikk med effekter. VX5V_9s0Gfw Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jepp.. Det der har jeg sett.. Vanvittig kult! Lenke til kommentar
siggii Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Nei, har ikke spillt Red Alert. Men jeg bare ble litt interissert da jeg så de filmene på Toutube, der det var sånne svære tårn som spruta ut strøm i alle retninger. Men hvis ingen vet om no spessielt de brukes til annet en eksprimenter og musikk, så er det vel kanskje det de brukes til. Fant nemlig ikke noe annet jeg heller når jeg googla rundt omkring. Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 testa coil!!1 red alert på gang? elr?:D beste spillet siden krigen 1942;) Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Kan bruke den slik for å "skremme" folk eller bare for morros skyld.... Bare husk å lag et skikkelig faradays cage. Zi4kXgDBFhw Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Er det ikke noe slikt de bruker i noen svære laboratorier for å teste lyns innvirkning på diverse saker og ting? Lenke til kommentar
Mikkel194 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Tror ikke teslacoiler blir brukt så mye til teste lyns innvirkning på ting, der er det vel oftest marx-generatorer som blir brukt. Teslacoiler brukes ikke til stort annet enn å ha det gøy med, og til effekter i enkelte filmer. Har selv en liten hjemmelaget teslacoil som bl.a. kan spille musikk, søk på mikkel324 på youtube så finner dere videoer. Kan poste linker til en del stilige videoer litt senere, har ikke tid akkurat nå. Endret 5. oktober 2007 av Mikkel194 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Husker noen den glasskula med lyn i som fulgte hånda hvis du tok på den? Vanlig interiøreffekt på 80-tallet trur eg...husker ikke hva den heter. Bruker den en tesla-coil? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Plasma_ball Fønky De reagerer vel på lyd også noen av de... -C- Lenke til kommentar
stormx Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Ler meg i hjel av Mario-coilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå