Jørnan Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg må nok oppgradere skjermkortet på PC-en nå, men har overhode ikke peiling på dette. Så i prisguiden, og der fantes det noen billige skjermkort. Jeg skal ha et skjermkort for å redigere HD-video i Pinnacle (grunnen til at jeg må oppgradere) og så hadde det vært gøy å kunne spille Flight Simulator X med passlig greie innstillinger (men det er ikke et krav). Slik jeg har skjønt det, så er mange MB bra, men det er vel mer som teller? Så i prisguiden at det var noen skjermkort på 512 MB til kun et par hundrelapper, men duger de da? Syns det var veldig billig. Så hva annet må jeg se etter når jeg skal kjøpe skjermkort, og har dere noen (veldig) billige å anbefale som fungerer til videoredigering? Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg foreslår at du spør i en DATABUTIKK, ala Datakjeden eller Digital Impuls - IKKE Elkjøp/Expert osv hvor selgeren har provisjon for der blir du snytt. Generelt sett kan du si at jo dyrere det er jo bedre er det. Velg noe i mellomklassen, du. Også jo flere MB jo bedre. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Men hvis jeg kjøper et skjermkort med f.eks. 512 MB til et par hundrelapper, kan jeg risikere at det er for dårlig til å redigere videoen? Trodde det skulle holde i massevis, men prisen tyder ikke på det Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 GPU-en ("prosessoren") på skjermkortet har mye mer å si for ytelsen en hvor mye RAM (minne) som er på kortet. Hvor mye penger vil du bruke? Skal du spille nye spill? Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Men feks GTS 320mb er mye bedre enn et billigkort med 520mb Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Skal kun redigere film og spille FLight Simulator X, ingenting annet (OK, kanskje kabal da ). Vil egentlig ikke bruke penger i det hele tatt, så jeg vil ut med minst mulig. Så lenge det finnes et kort som kan redigere HD-film i Pinnacle så er jeg fornlyd selv om det er kjempetregt. men det MÅ greie det, hvis ikke er det bortkastet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå