Gå til innhold

Brukernes anbefalte tv-serier


Anbefalte innlegg

  • How I Met Your Mother - 3 ferdige sesonger -
Episode Guide - imdb
howimetyourmotherfu2.jpg
howimetyourmotherfu2.6ef0398cc8.jpg
Handling:En lattervekkende romantisk komiserie om hvordan Ted falt pladask og ble over ørene forelsket. Det hele begynte da Teds bestevenn, Marshall, fortalte Ted at han hadde planer om å fri til kjæresten sin. Nyhetene fikk Ted til å tenke på seg selv, og at han var langt fra på samme stadiet som kameraten. Tiden var i ferd med å renne ut for Ted om han skulle finne den store kjærligheten, så han bestemte seg for å steppe opp jakten på den eneste ene. Heldigvis for Ted hevder kameraten hans Barney at han har en sjekkemetode som ikke kan slå feil. Når Ted møter Robin er han overbevist om at det er kjærlighet ved første blikk, men skjebnen har andre planer. En lattervekkende familiekomedie fortalt gjennom glimt tilbake til fortiden.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Oz

 

s1431157.jpg

 

Seks sesonger (1997-2003)

 

Jeg gjentar cuns anbefaling fra tidligere. Dette er en serie som skildrer livet i en eksperimentell enhet (Emerald City) i et maximum security-fengsel i USA. Hvis du ble interessert av beskrivelsene av fengselslivet i Prison Break er dette definitivt serien for deg. En rekke veldig talentfulle skuespillere deltar, som f.eks. Harold Perrineau (Lost), Ernie Hudson (Ghostbusters), Adewale Akinnuoye-Agbaje (Lost) og J.K. Simmons (Juno, Spiderman). Serien løper over seks sesonger. Den ble i sin tid sendt på HBO i statene, hvilket betyr at dette er den mest brutale TV-serien om fengsellivet du kommer til å få med deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Death Note

 

deathnote_anime1.jpg

 

Plot Summary: Yagami Light is an ace student with great prospects, who's bored out of his mind. One day he finds the "Death Note": a notebook from the realm of the Death Gods, with the power to kill people in any way he desires. With the Death Note in hand, Light decides to create his perfect world, without crime or criminals. However, when criminals start dropping dead one by one, the authorites send the legendary detective L to track down the killer, and a battle of wits, deception and logic ensues...

 

Alt i alt en genial og intelligent serie. Anbefales på det sterkeste.

 

10/10

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

american-dad-cast.jpg

Ferdige sesonger 3

Episoder 58

 

 

«American Dad» er en amerikansk animert tv-serie produsert av Underdog Productions og Fuzzy Door Productions for 20th Century Fox. Den ble delvis skapt av Seth MacFarlane, skaperen av Familien Griffin. Pilotepisoden ble sendt i USA på Fox 6. februar 2005, tretti minutter etter Super Bowl XXXIX; vanlig sending av serien startet 1. mai 2005, etter sesongpremieren av Familien Griffin. American Dad handler om CIA-agenten Stan Smith og hans familie. Familien bor i en fiksjonell by kalt Langley Falls, Virginia i Washington, D.C.-området. Byen er en sammensetnnig av Langley, Virginia og Great Falls, Virginia. Det virkelige CIA-hovedkvarteret ligger i Langley.

 

Tekst over hentet fra Wikipedia.

En hysterisk morsom animert tv-serie. En av mine favoritter med blant annet Family Guy.

Endret av ultimatedeskjet
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

jeg har sett mange serier, men INGENTING kan bli så bra som den amerikanske dramaserien six feet under.

Serien har etter guiness record bok mottatt flest emmy priser for en sesong enn noen annen tv serie!

Serien hylles som en av verdens beste serier og har fått skyhøy ros av kritikerne.

 

Seks for under handler om en familie som driver et begravelsesbyrå, og dem kommer kontakt med mange forskjellige mennesker på godt og ondt.

Mye visdom, og egne refleksjoner er det som er hele seriens styrke, og for min del har serien bidratt til å endre mye av mitt syn på liv og døden.

Men den er alikevel svært jordnær, og selv om temaene er alvorlige, blir de heller ikke for depressive og sentimentale.

HELT UTROLIG bra kan det gjøres, og på så smart måte :D

 

Må ANBEFALES TIL ALLE, du kommer til å bli klokere etter å ha sett dene fantastiske og gripende serien.

 

http://www.aftenposten.no/kul_und/film/article1559757.ece

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

It's Always Sunny in Philadelphia (2005- 2008)

 

sunnyphilly01kh8.jpg

 

Denne serien er inne i sin fjerde sesong og etter at jeg plukket opp tittelen en plass på forumet, har jeg frydet meg igjennom alle episodene. Dette er en komedie om en gjeng som driver en Irsk bar i Philadelphia. I hver episode har gjengen et eller annet sprøtt fore. På den ene siden tenker man at mye av det er for sprøtt, men på den andre kjenner man seg igjen i veldig mye. Serien byr på minst et par herlige karakterer og situasjonene de havner i er rett og slett latterlig. Det skal også nevnes at serien blir bare bedre og bedre utover sesongene.

Endret av Søppelsveitt
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Pushing Daisies

 

post-29556-1232054621_thumb.jpg

 

Fikk ambefalt denne serien av ei vennine i klassen, og det er virkelig noe jeg er glad for. Dette er en kjempe god serie, full av sjarm, humor og absurditeter.

 

Den handler om Paimakeren Ned. Han kan bringe døde mennesker tilbake til live ved berøring. Den samme berøringen må han bruke for å ta fra de livet før det har gått et minutt, hvis ikke vil en annen person dø i hans sted. Han bruker i sammarbeid med detektiven Emerson evnene sine til å løse mordmysterier og tjene penger på det.

Det hele blir mer komplisert da den døde er Ned’s bardomsforelskelse som er den avdøde. Han velger og bryte regelen sin og la henne leve.

 

Serien er i sin andre sesong og første sesong er ute bla i BR formatet, den ambefales på det sterkeste da den visuelle tonen serien har lagdt seg på er nydelig. I mange tilfeller minner stilen om noe Tim Burton har gjort, som den er satt til pastell byen i Edward Saksehånd.

 

Morsom og veldig sjarmerende serie, er virkelig verdt en titt!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

SKINS 2 ferdige sesonger, inni sin tredje.

 

Skins er en britisk serie som omhandler en vennegjeng på rundt 17 år. Hverdagen deres er preget av festing, dop og følelser. Det som skiller denne serien fra mange "typiske" tenåringsserier er at ingenting er sensurert. Vi får se alt fra de gladeste øyeblikkene, til de aller mørkeste og private. Hver episode har en av personene i vennegjengen i fokus. Vi blir godt kjent med alle, og familiene deres. Jeg synes denne serien er enormt kul, ettersom den skiller seg mye ut, og er mye råere enn mye annet som har tenåringer i fokus. En viktig ting å nevne er kanskje at etter andre sesong kom det en helt ny vennegjeng i fokus, og de andre forsvinner. Så langt har dette bare vært en positivt forandring for min del.

 

skins.png

 

Skins på imdb

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+6132

Journeyman 1 sesong 13 episoder(slutt)

Serien handler om Dan som ,uten å ha helt kontroll på de selv, begynner å reise tilbake i tid.

Dette er en veldig god serie som sluttet for altfor tidlig.

 

 

Andre gode serier som fikk altfor liten levetid : Firefly

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Må si det er veldig rart at ingen har nevnt denne serien enda:

 

Breaking Bad

2 sesonger Sesong 3 kommer, dato er ikke bestemt.

 

024124y7q.jpg

 

"A drama about a high school chemistry teacher who's suffering from the world's worst case of mid-life crisis and becomes a criminal. "

 

Definitivt en av de beste seriene jeg har sett. Veldig spennende, med noen morsomme hendelser av og til. Absolutt verdt en titt!

Endret av Tho-mas
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

post-150324-1248894601_thumb.jpg

 

- "A lifestyle is a terrible thing to waste" -

 

Handling: Vi følger skuespilleren Vincent Chase og hans bror, Johnny + to av Vincents barndomsvenner, Eric og Turtle gjennom deres hverdag i LA på godt og vondt. Vi treffer også på Vince sin agent Ari Gold gjennom flere episoder. Festing, penger og damer er noen av stikkordene!

 

Har selv bare så vidt begynt å se Entourage og har bare kommet til sesong 2, men det er allerede blitt en av mine absolutte fav's i serieverdenen! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Når man har sett "ut" House MD, Chuck, Deadliest Catch, MASH, Fringe, Top Gear og It's Always sunny in Philadelphia, kommer man til et punkt hvor man må finne bare en ekstra serie å se. Jeg kom til dette punktet for en liten uke siden og en kompis mumlet noe om at han hadde sett en serie som virket lovende. Jeg lot meg selv sjekke den ut under tvil.

 

Leverage

leverage.jpg

 

Denne serien handler om Nathan Ford og gjengen hans som hjelper de som ingen hjelp kan få, i beste robin hood- stil. Gjengen hans er spesialister på vært sitt område og alle er herlige karakterer som er lett å like. De oppretter et firma

for å hjelpe folk som virkelig trenger det. Det plottet er ikke akkurat breaking news, men med godt skuespill og en solid historikk rundt karakteren Nathan Ford, gjør dette serien til noe litt utenom det vanlige. Disse menneskene er såkalte con artists, og løser dermed problemene uten nevneverdig vold og usannsynlige spesialeffekter.

 

Alt i alt en god serie som et godt supplement når man trenger noe nytt. Anbefales!

Endret av Søppelsveitt
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lie_to_Me.png

Lie To Me - 1 sesong ferdig, 2. sesong går nå.

 

Helt utrolig serie med den talentfulle Tim Roth i spissen.

 

Handler om Cal Lightman (Tim Roth) som er ekspert på å lese menneskers ansiktsuttrykk og ser når folk lyger osv. The Lightman Group, som firmaet hans heter, jobber ofte sammen med politiet i å løse saker. Serien er jordnær og man kan lære mye om lyging. :wee:

 

ANBEFALES!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...