Lifeform Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Hei, Jeg har nå litt problemer med å få kontakt mellom en Windows 98 PC og en Windows Vista PC her. Begge PCene er i nettverksgruppen WORKGROUP, men jeg finner verken den ene eller den andre PC-en når jeg tar et enkelt datamaskin søk på hver av de. Det funker heller ikke å skrive inn f.eks. \\PC2 på PC1, hvor \\PC11\ fungerer. Noen som har noe peil på hvorfor dette ikke funker som det skal ? Har det noe å si at den ene er koblet opp trådløst og den andre via kabel ? Lenke til kommentar
Beerian Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Hei, Jeg har nå litt problemer med å få kontakt mellom en Windows 98 PC og en Windows Vista PC her. Begge PCene er i nettverksgruppen WORKGROUP, men jeg finner verken den ene eller den andre PC-en når jeg tar et enkelt datamaskin søk på hver av de. Det funker heller ikke å skrive inn f.eks. \\PC2 på PC1, hvor \\PC11\ fungerer. Noen som har noe peil på hvorfor dette ikke funker som det skal ? Har det noe å si at den ene er koblet opp trådløst og den andre via kabel ? 9628529[/snapback] Fungerer det hvis du skriver IP adr istedenfor navnet på maskinen ? Vista ( og XP home ) har problemer med å komme på nett med maskiner med eldre OS. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Sjekk nettverksinnstillingene dine. Såvidt jeg kan huske så kjører Win98 med IPX/SPX som standardprotokoll. Sjekk at du har TCP/IP aktivert på 98 maskina. Mener jeg hadde problemer selv med dette for noen år tilbake med en 98 og en XP maskin... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Mener jeg hadde problemer selv med dette for noen år tilbake med en 98 og en XP maskin... Brukte XP-CDen på 98 maskinen til konfig. av nettverk(kryssa kabel mellom boxene) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå