Gå til innhold

Hvilke typer mennesker på de forskjellige linjene?

Kurt Grusom

Anbefalte innlegg

Hvilke typer folk går egentlig de forskjellige linjene på VGS?

F.eks. hva slags folk er Media og kommunikasjon, hva slags er allmenn osv. osv.. Sett det gjerne litt på spissen så det blir litt humor i tråden ^^

(og dessuten lurer jeg litt :p)

Dessverre går jeg ikke VGS ennå, så svarene her får jeg overlate til dere å komme med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel.. jeg går allmenn... realfag... første året på allmenn så var det fryktelig mange der som ikke hadde kommet inn på det de ville. Ergo, helvetes mye bråk og tøys. Jeg kan bli fort revet med så jeg trivdes egentlig med alt støyen og kaoset lagd av idiotene :p, slepper jeg å gjøre det selv ;).

Allmenn første året blir veldig likt ungdomsskolen bare at du har litt mer frie tøyler!

Andre året valgte jeg realfag.. jeg merker nå at nerdene har fått sitt bord for seg selv! vi er bare 11 stk! og det er ikke mange!! Bare nerder? Ja.. stort sett. Men folk er forskjellig, kan hende du får noen nerder som er morsomme som bare kødder. :) Gled deg!

Lenke til kommentar

Kan vel være ærlig å innrømme at Yrkesfag-skolene/-linjene er der det er mest bråk :w00t:.

Det avhenger svært mye fra lærer til lærer, men på min skole(YF) så er allmennfaglærerne mye strengere enn Yrkesfaglærerne.

Går for tiden Automasjon(VG2), en ganske bråkete klasse vil jeg si. Det er veldig synd for de elevene som virkelig ønsker å lære.

Men dette er min skole. Det er jo mange Videregående skoler i Norge, og det er nok forskjellig fra skole til skole ;).

Lenke til kommentar

Der jeg gikk på yrkesskole var det ganske tydelig skille mellom linjene. På Tegning Form & Farge gikk gothere, pene damer og heavyrockere. Frisørlinja var det snasne damer og et par homoer.

På mekanikerlinja var det bare brautete bøller. På elektrolinja var det en blanding av supersmarte nerder og kule karer som "alle" lo av og så opp til. Elektro var også mye bøllefrø, men der var det også størst spredning på alder. Mange var tvunget dit pga omskolering ifm. atføringspenger og slikt, som bare dreit i alt av fag, men etterhvert ble de værste tullingene silt vekk (gk, vk1) og bare de som var interessert i å jobbe i bransjen var igjen, så det ble en veldig bra atmosfære og klasse av oss utover VK2 og teknisk fagskole.

Men nå, 10 år etter, har jeg null kontakt med noen av dem. Husker knapt hva de fleste het engang.

Og om en eller annen tulling vil ha "15-års reunion" eller slikt kommer jeg ikke til å svare engang.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Der jeg gikk på yrkesskole var det ganske tydelig skille mellom linjene. På Tegning Form & Farge gikk gothere, pene damer og heavyrockere. Frisørlinja var det snasne damer og et par homoer.

Nøyaktig samme her.

Og her på media er det så godt som ingen emoer (sett bortifra et par GK-folk). Faktisk er vi den linja (her på skolen i alle fall) som har færrest 'typer', de aller fleste er temmelig vanlige, og det er sånn passe jevn fordeling mellom gutter og jenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...