Gå til innhold

Julemarsipan i butikken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om ti år begynner de vel å selge juleproduktene i januar. Jeg synes det er helt sykt hvordan julen utnyttes. Julen skal være en tid hvor man skal vise omtanke, generøsitet, og kjærlighet. Men istedenfor å vektlegge de gode verdiene er julen blitt kommersialisert til de grader. Ikke bare er kjøpepresset enormt, men mange ser ut til å ha glemt hva julen egentlig handler om.

Barn er ikke lenger opptatt av å lese julehistorier sammen med familien. De vil kun forsikre seg om at far og mor har kjøpt spillet de ønsker seg til dem. Jeg kan ikke si at jeg ikke gledet meg til julepresanger som barn, julen handler jo også om å gi og få. Men jeg husker da også at julen handlet om samhold og de ksoelige stundene.

Kall meg gjerne en gretten, gammel gubbe. Jeg er nitten år og kan virke veslevoksen her jeg sitter og moraliserer om julen. Men er ikke det nettopp det som trengs? Jeg boykotter konsekvent juleprodukter helt til desember. Julen er tiden i den mørke, grå, triste måneden desember hvor man trenger lyspunktene julen kan by på mest.

Helt enig, og jeg heller ingen gammel gubbe, 18år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...