After Dark Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 I dag da jeg var og handlet så jeg at det var kommet julemarsipan i butikken. Dette synes jeg er fullstendig latterlig når vi ikke er kommet lenger enn 3 oktober. For det første er det lenge nok til jul og for det andre blir jo marsipanen dårlig lenge før julen begynner. En annen ting er at folk fort kan bli lei av julegodtet når det kommer så tidelig og forøvrig hører det julen til og julen er ikke enda. Hva synes dere? Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg kjøpte kakemenn forrige uke. Har ingenting i mot det, for maten er jævlig god. Gleder meg til julebrusen. NAM <3. Lenke til kommentar
Waco Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 I dag da jeg var og handlet så jeg at det var kommet julemarsipan i butikken.Dette synes jeg er fullstendig latterlig når vi ikke er kommet lenger enn 3 oktober. For det første er det lenge nok til jul og for det andre blir jo marsipanen dårlig lenge før julen begynner. En annen ting er at folk fort kan bli lei av julegodtet når det kommer så tidelig og forøvrig hører det julen til og julen er ikke enda. Hva synes dere? 9628403[/snapback] er litt tidlig ennå, kunna godt venta en måned! men for noen grise stygge priser på det der!! 30 kroner for 4 eller 5 små marsipanpølser ? grusomt hehe Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Kjøp heller en marsipanpølse på 0.5 kg til samme prisen Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Fikk noe reklame for julepynt og pinnekjøtt og noe greier i posten i går Litt for tidlig spør du meg. Og hvis de skal begynne så tidlig kan de i det minste ta med julebrusen også Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Syns det er alt for tidlig, og blir bare verre for hvert år. Men var litt ekkelt da vi her om dagen gikk forbi påskemarsipan på tilbud Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Om ti år begynner de vel å selge juleproduktene i januar. Jeg synes det er helt sykt hvordan julen utnyttes. Julen skal være en tid hvor man skal vise omtanke, generøsitet, og kjærlighet. Men istedenfor å vektlegge de gode verdiene er julen blitt kommersialisert til de grader. Ikke bare er kjøpepresset enormt, men mange ser ut til å ha glemt hva julen egentlig handler om. Barn er ikke lenger opptatt av å lese julehistorier sammen med familien. De vil kun forsikre seg om at far og mor har kjøpt spillet de ønsker seg til dem. Jeg kan ikke si at jeg ikke gledet meg til julepresanger som barn, julen handler jo også om å gi og få. Men jeg husker da også at julen handlet om samhold og de ksoelige stundene. Kall meg gjerne en gretten, gammel gubbe. Jeg er nitten år og kan virke veslevoksen her jeg sitter og moraliserer om julen. Men er ikke det nettopp det som trengs? Jeg boykotter konsekvent juleprodukter helt til desember. Julen er tiden i den mørke, grå, triste måneden desember hvor man trenger lyspunktene julen kan by på mest. Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Men var litt ekkelt da vi her om dagen gikk forbi påskemarsipan på tilbud 9628477[/snapback] Det er vel enda et eksempel på at vi nordmenn er lite opptatt av hva maten smaker så lenge den er billig . Forøvrig er jeg enig i at julegodt og andre julesaker kommer for tidlig inn i butikkene, men det er vel handelstandens måte for å få startet kjøpefesten på et tidligere stadium kanskje? Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Forøvrig er jeg enig i at julegodt og andre julesaker kommer for tidlig inn i butikkene, men det er vel handelstandens måte for å få startet kjøpefesten på et tidligere stadium kanskje? 9628633[/snapback] Ja, som vanlig skal de tjene så mye som mulig. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 hvis de hadde solgt marsipan hele året men uten "julemotiv" så hadde jeg syntes det var alt for tidlig... Gi meg marsipanpølser HELE året spør du meg, helst kolibripølser som de selger til påske.. Men siden det er "sesongvare" syntes jeg de kan selge det så tidlig som overhodet mulig, for at jeg skal kunne nyte marsipan så ofte jeg vil Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Den 1. desember skal jeg rett ut å handle julebrus på glassflaske og gjerne litt julemarsipan. Ikke før. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 er litt tidlig ennå, kunna godt venta en måned! men for noen grise stygge priser på det der!! 30 kroner for 4 eller 5 små marsipanpølser ? grusomt hehe 9628443[/snapback] billig på prix 19 spenn pakka Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Dette gnålet har vi hvert år. Er det så vanskelig å ikke la seg affisere, blir jule-opplevelsen virkelig spolert noe særlig, eller er det egentlig mest fordi det er gøy å hyle opp og føle seg betydningsfull at man gjør en sak av det? Aksepter heller kommersen som et nødvendig onde, høytiden hadde ikke vært like stor uten uansett. Kakemenn er forresten ikke sesongvare over hele landet; i Stavanger og omegn spises de året rundt. Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jula er akkurat som russen, det begynner tidligere og tidligere vært åR:) Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Gleder meg til julebrus Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Gleder meg til julebrus 9630529[/snapback] Gleder meg til jul Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Gleder meg til jul 9630722[/snapback] Heller julebrus Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Dette gnålet har vi hvert år. Er det så vanskelig å ikke la seg affisere, blir jule-opplevelsen virkelig spolert noe særlig, eller er det egentlig mest fordi det er gøy å hyle opp og føle seg betydningsfull at man gjør en sak av det? Aksepter heller kommersen som et nødvendig onde, høytiden hadde ikke vært like stor uten uansett. Kakemenn er forresten ikke sesongvare over hele landet; i Stavanger og omegn spises de året rundt. 9630429[/snapback] Er det egentlig så rart at dette "gnålet" dukker opp år etter år? Juleprodukter hører til julen akkurat som påskeprodukter hører til påsken. Man selger ikke duker og servietter med flaggets mønster i flere måneder før 17. mai og det er ikke vanelig å få kjøpt fyrverkeri og raketter over alt utenom dagene før nyttårsaften. Ang. kakemenn vet jeg godt at det er helårsvare flere steder. Jeg har selv spist kakemenn utenom julen flere ganger. Det er heller pepperkaker som hører til julen. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Syns det er alt for tidlig, og blir bare verre for hvert år. Men var litt ekkelt da vi her om dagen gikk forbi påskemarsipan på tilbud 9628477[/snapback] Men du klarte ikke å gi etter for fristelsen? Hva er det du spiser på bildet, en julemarsipanpølse? Bildebevis: Endret 4. oktober 2007 av Ozelot Lenke til kommentar
JimL Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Jeg har et diskdisplay med julemarsipan liggende på lageret nå. Nekter å sette det ut ennå, det blir rett og slett bare for dumt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå