Gå til innhold

Problemer med MMore 90min/800Mb CD og Sony brenner

Anbefalte innlegg

Jeg har handlet inn en bunke med 800 Mb CD- plater. Tenkte jeg skulle brenne noen store filer til CD på min 40X Sony Cd- brenner, type CRX195E1.

Jeg får beskjed om at CD platene bare har plass til 87 Mb med data, uansett hvilket program jeg prøver. (Easy CD, Nero...)

Jeg har fulgt "overburnguiden" på hardware.no. Det hjalp ikke.

Tips og erfaringer mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreslår at du tar en titt her: http://kickme.to/sony195

Synes det ser risikabelt ut? Egentlig ikke. Jeg flasha om min Sony 48x til en Lite-On 52x og har ikke sett meg tilbake for det jeg fikk var:

-mt Rainier støtte

-52x (ok, det utgjør ikke stort men det er jo litt mer...)

-støtte for mye mer media

-pluss en masse jeg ikke husker

Poenget er at Sony'n din ER en Lite-On bare med en Sony front og en modifisert firmware som sier at det er en Sony. Problemet er at Sony ALDRI oppdaterer firmwaren sin så du går glipp av masse godsaker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

en liten advarsel her, jeg har en sony crx215, og testet noen firmware her, det endte opp med at alle cdene jeg brente ble korrupte, skjønner ennå ikke helt hva som skjedde, men jeg flashet tilbake til "gammel" sony og funker fint nå. Sier ikke at du ikke skal prøve(jeg skal prøve igjen) men test den første cden du brenner først før du svir av 20-30....

En annen ting dette har ingenting med overbrenning å gjøre, tror dette er en bug i nero, jeg fikk bare overbrent med bin og iso filer ikke med en "vanlig" samling, helt til jeg skrudde av wisarden i nero, da funket det. Tror ikke den klarte å kjøre disc-at-once i wisarden, men uten no prob.

det med 87 mb. er riktig, sånn er det bare, selv om de er jo mye større

Grokster

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...