Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Bank som tillater uttak for Skandiabank-kunder?

Oldboy Jenny

Anbefalte innlegg

Hei.

Har vært kunde i Skandiabanken omtrent siden oppstart, og har kansellert alle andre bankkontoer siden jeg var lei gebyrene og ikke hadde noe spesielt behov for å troppe opp i et banklokale.

MEN... nå skal jeg kjøpe bil og selger krever kontant betaling. Visa-kortet til Skandiabanken tillater bare uttak fra minibank på maks 9900,- over en firedagers periode (hvis jeg har forstått dem riktig).

Jeg har ringt og snakket med Skandiabanken og de har åpnet kortet mitt for 24 timer slik at det er mulig å ta ut penger med kortet i en bank som er villig. De kunne derimot ikke si noe om hvilke banker som ville kunne være behjelpelige med slikt.

Jeg har nettopp vært i Postbanken som blankt avviste Skandiabank kortet. Jeg vil gjerne få fullført bilkjøpet i løpet av morgendagen og lurer på om noen kjenner til bankkjeder som godtar Skandiabank-kort (evt. hvilke som konsekvent avviser, så jeg kan unngå dem)

På forhånd takk for svar.

J.

Endret av Oldboy Jenny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok dette blir vanskelig å ordne, sikkert ikke mange banker som rett og slett gidder å hjelpe deg. Spesielt ikke siden du skal ha mer enn 10K. For å si det slik, hadde kortet ditt svikta og du trengte matpenger på fredag ettermiddag så kanskje, men dette kan og skal egentlig ordnes uten cash. (hva er det slags nisse som skal selge bilen sin i kontant egentlig)

Kan ikke Skandiabanken ordne med en bankremisse?

Lenke til kommentar

I utgangspunktet ville jeg vært svært skeptisk ovenfor kjøper, hvis han på død og liv vil ha pengene kontant. Virker noe... lugubert.

De fleste banker ønsker å ha avtale på forhånd for å gi ut større kontantbeløp, rett og slett for å få pengene i hus. Svært mange filialer er nærmest kontantløse, dessverre.

Lenke til kommentar

Kan jo forstå at det er lite velvillighet blant de store bankene om å bistå en bank som til de grader har utklassert dem på kundetilfredshet, men jeg ville jo vært villig til å betale et fornuftig gebyr på uttaket så syns egentlig det måtte være det samme hvilken bank jeg er kunde i.

Jaja, jeg har sikkert muligheten til å få foreldre til å ta ut det resterende beløpet (17.000) så det skal nok ordne seg.

Selger er forøvrig en nisse som var med på lasset sørfra. En av våre nye nissemenn, som Frp-velgere i julestemning nok ville kategorisert ham som.

Jeg takker for svaret ditt, Gorber, skal se litt mere på hva dette bankremiss-opplegget er for noe (aldri hørt om det før)

J.

Lenke til kommentar

Takk til deg også, el_cash (fett navn!)

Joda, det er nok grunn til å være litt skeptisk til denne selgeren, men jeg har fått sett over bilen sammen med mekaniker og fått senket prisen ned til et nivå jeg tror er rettferdig.

Ble litt overrasket når han krevde kontant betaling siden vi ikke hadde gått over disse detaljene før jeg troppet opp for å overta bilen. Bestemte meg likevel for å gjennomføre kjøpet, men ble altså forsinket av dette 'uttaks-taket' hos Skandiabanken.

Ser ut som det blir kveldstur hjem til mor, gitt.

J.

Endret av Oldboy Jenny
Lenke til kommentar

Alt ordner seg for den smukke

Far har bank-filial på jobben, så overfører penger til ham og får cash i labben.

Men har da lært at det faktisk finnes situasjoner når det ikke er nok med bare nettbank.

Så får tiden heller vise om det var en bommert å legge nystrøkne laken rett i votten til nissene på minaretet.

Igjen takk for alle tilbakemeldinger.

I morgen er jeg for første gang eier av egne hjul!

J.

Endret av Oldboy Jenny
Lenke til kommentar

Problemet ditt er nok ikke så mye Skandia-kortet som de generelle problemene med å få cash i hånda. Å få ut noe over tjue lapper fra en bank er ikke direkte enkelt lengre. Godt at det løste seg for deg, uansett. :)

Du får gi en liten status om hvordan bilkjøpet gikk, ble du lurt trill rundt av nissen fra sør, eller? :D

Endret av el_cash
Lenke til kommentar
Problemet ditt er nok ikke så mye Skandia-kortet som de generelle problemene med å få cash i hånda. Å få ut noe over tjue lapper fra en bank er ikke direkte enkelt lengre. Godt at det løste seg for deg, uansett.  :)

Du får gi en liten status om hvordan bilkjøpet gikk, ble du lurt trill rundt av nissen fra sør, eller?  :D

9630465[/snapback]

Er ikke noe problem å få ut større beløp, men det må gjerne avtales på forhånd. Kommer litt an på kontantbeholdningen til banken, men er ikke uvanlig med uttak over kr 20.000,-. Dette er noe som er litt strengere i storbyen, men så lenge man klarerer det med banken på forhånd er det ikke noe problem. Er heller ikke uvanlig med kontantoppgjør ved bilsalg. Jobber selv i bank, så dette sier jeg av erfaring :)

Lenke til kommentar

Skandiabanken kan vel skrive ut remisser ja. Det vi i USA, i motsetning til en sjekk, kaller "money orders". Forskjellen er at en sjekks beløp blir trukket fra konto når sjekken heves, og er det ikke penger på kontoen er sjekken ubrukelig. En bankremisse/money order vil si at pengene ligger i papiret. Derfor, ikke mist en bankremisse.

Dersom selger på død liv ikke vil mota en remisse, kan du få skrevet ut en remisse til deg selv og heve den...

Lenke til kommentar
Er heller ikke uvanlig med kontantoppgjør ved bilsalg. Jobber selv i bank, så dette sier jeg av erfaring :)

9635610[/snapback]

Haha, ja husker i min bank, lørdag ettermiddag uten vår rådgiver der, når vi skulle kjøpe bil... Han bare "jaaaa, da er det jo cash eller bankremisse da"

Skyver over lapp med beløpet

"Da er det nok bankremisse ja" og vips var han dessuten tre ganger hyggeligere å ha å gjøre med... Men så er vel ikke så uvanlig ved bruktbilsalg med cash antagelig.

Lenke til kommentar
Problemet ditt er nok ikke så mye Skandia-kortet som de generelle problemene med å få cash i hånda. Å få ut noe over tjue lapper fra en bank er ikke direkte enkelt lengre. Godt at det løste seg for deg, uansett.  :)

Du får gi en liten status om hvordan bilkjøpet gikk, ble du lurt trill rundt av nissen fra sør, eller?  :D

Tok ut 35k i en DnB NOR-filial i juni i fjor, ikke noe problem det. Men da hadde jeg altså konto i banken.

Lenke til kommentar

Er man en nisse fordi om man vil ha oppgjør for salg av bil kontant?

Jeg har akkurat solgt min bil og jeg hadde det kriteriet at jeg skulle ha hele kjøpesummen kontant ved levering av bilen - ellers ingen avtale.

Med unntak av bankremisse, hvilke andre gode forslag har dere til en sikker betaling for både kjøper og selger?

Hilsen nissejenta

Endret av Sol79
Lenke til kommentar
Med unntak av bankremisse, hvilke andre gode forslag har dere til en sikker betaling for både kjøper og selger?

såvidt jeg vet er bankremisse relativt vanlig når en kjøper båt eller bil. da skjer det hele på en sikker måte uten at noen av partene sitter med skjegget i postkassen.

Lenke til kommentar
Problemet ditt er nok ikke så mye Skandia-kortet som de generelle problemene med å få cash i hånda. Å få ut noe over tjue lapper fra en bank er ikke direkte enkelt lengre.

9630465[/snapback]

Lurer på hvor mye cash en få ut av kassa på en vanlig matbutikk? (Uten å rane den, selvsagt.)

"Pose?"

- "Ja takk, og tjue tusen i cash, er du snill!"

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat solgt min bil og jeg hadde det kriteriet at jeg skulle ha hele kjøpesummen kontant ved levering av bilen - ellers ingen avtale.

Hvorfor kunne ikke kjøper overføre penger til deg, og så kunne overlevering finne sted etter mottak av pengene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...