Dan-Levi Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Ja som tittelen min sier, Multiplieren min spretter fra 6 til 10 med ujevne mellomrom. Har klokket prosessoren min opp fra 2.67Ghz til 3.0Ghz Sitter med disse komponentene: Asus P5K p35 Premium Intel Core 2 Q6700 Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5 Corsair Powersupply 620W XFX GeForce 8800Ultra 612M 768MB GDDR3 Satt opp FSB til 300x10 Er det noen som kan svare på hvorfor dette skjer? er det Cpu-Z som missviser eller er det noe alvorlig galt her? Er også helt ny innenfor overklokking så ikke skyt meg Takker for alle svar Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Det er nok speedstep som slàr inn og ut. Nàr prossesor har lite à gjore sà klokkes CPU ned. Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Det er nok speedstep som slàr inn og ut. Nàr prossesor har lite à gjore sà klokkes CPU ned. 9628268[/snapback] Er dette lurt og ha eller burde jeg ta den vekk? Fant ikke noe som het speedstep i Bios. hmm. Sitter med stock kjøleren men har en Blue Orb liggende.. er den bedre og kjøle med? Ligger på disse temperaturene med 300x10 klokken: Kjerne 1: 42 Kjerne 2: 43 Kjerne 3: 38 Kjerne 4: 42 Er det "bra"? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Det er helt fine temperaturer. Sàlenge du ikke klokke sà gjor ikke speedstep noe, den gir kun lavere temperatur grunnet lavere klokk nàr den ikke har noe à gjore. Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Det er helt fine temperaturer. Sàlenge du ikke klokke sà gjor ikke speedstep noe, den gir kun lavere temperatur grunnet lavere klokk nàr den ikke har noe à gjore. 9628307[/snapback] Ok, takk for hjelpen, har en del og lære men jeg skal absolutt sette meg inn i det. Men er Blue Orb'en bedre kjøler enn stock kjøleren? Den ser ganske massiv ut men utseendet kan bedra har jeg fått høre. Edit: Leif Endret 3. oktober 2007 av Danbannan Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Bare hyggelig Angànde viften sà mà noen andre svare. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Bare hyggelig Angànde viften sà mà noen andre svare. 9628359[/snapback] Blue orben skal være dårlig har jeg hørt, ville lagt noen hundrelapper til i kjøpet og kjøpt en noctua NH-U12F, har den selv og er veldig fornøyd. Nå har jeg riktignok ikke en cpu som produserer så mye varme, men på min 3200+ venice klokket til 2,3Ghz så holder jeg 35C ved superpi last... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå