slakken Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Har kjøpt ny router med switch slik at jeg kan dele bredbånd hjemme. Er det noen instillinger jeg må "dra med" fra Netopia-modemet, eller kan jeg sette routeren til å motta IP adresse automatisk? Kom gjerne med en forklaring om du gidder.....Det er forresten denne routeren Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 ikke for å være frekk, men du spøker nå ikkesant? Lenke til kommentar
slakken Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 takk skal du ha... Svaret er NEI Lenke til kommentar
masterb Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Hva **** skal du med enda en router :o , trenger bare en switch eller hub for dele NGT. Veldig knotete men to routere, med tanke nå NAT og slikt.. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 ikke for å være frekk, men du spøker nå ikkesant? My god! Har du ikke noe å si, så ikke si det! Athelas Lenke til kommentar
slakken Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 Trengte egentlig bare et svar, ikke flere spørsmål enn jeg har fra før. Fikk routeren til halv pris av en kompis, så hvorfor ikke. Lettere brukergrensesnitt til instillinger også. Da kan jeg tukle så mye jeg vil og enda ha routeren til NGT intakt. Lenke til kommentar
chma Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Trengte egentlig bare et svar, ikke flere spørsmål enn jeg har fra før.Fikk routeren til halv pris av en kompis, så hvorfor ikke. Lettere brukergrensesnitt til instillinger også. Da kan jeg tukle så mye jeg vil og enda ha routeren til NGT intakt. øh, du kan ikke bytte ut ngt sin router, det funker ikke. Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 ikke for å være frekk, men du spøker nå ikkesant? My god! Har du ikke noe å si, så ikke si det! Athelas Det sier du.. hehe... Netopia har jo innebygget switch da, og da den er router samtidig så bør det være en lek å dele internetten med en NETOPIA. Hærregud, folk SKAL gjøre det TUNGVINDT og DYRT. (Sist jeg skjekket så hadde Netopia routern til NGT 4 swichede porter ut til LAN, + 1 WAN port, og en Consol port.) Dessuten så har NGT spesielle instillinger på routeren sin, som du ikke kan få til på en "billig" router som den du hintet til. Bruk Netopiaen du, så funker det ialelfall (med andre ord den er ødelagt da) Håper dere skjønner dette, og hvorfor jeg trodde han dro en spøk, jeg blir vanligvis ikke lett provosert, men noen ganger så renner begeret over. Lenke til kommentar
slakken Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 ikke for å være frekk, men du spøker nå ikkesant? My god! Har du ikke noe å si, så ikke si det! Athelas (Sist jeg skjekket så hadde Netopia routern til NGT 4 swichede porter ut til LAN, + 1 WAN port, og en Consol port.) Dessuten så har NGT spesielle instillinger på routeren sin, som du ikke kan få til på en "billig" router som den du hintet til. Bruk Netopiaen du, så funker det ialelfall (med andre ord den er ødelagt da) Håper dere skjønner dette, og hvorfor jeg trodde han dro en spøk, jeg blir vanligvis ikke lett provosert, men noen ganger så renner begeret over. Når jeg sjekker min netopia router, har den en lan, en wan og en consolport. Fint for deg at du har 4 porter til LAN men det har ikke jeg. Dette er altså årsaken til spørsmålet fra børjan av. Beklager hvis denne tråden provoserte deg, jeg trodde dette var et forum der folk kunne stille spørsmål om ting de ikke vet mye om . Tosk... Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Det eneste du trenger for å dele internett fra NGtmed netopia modem er en hubb. Switch og ruter funker self de også. Men Hvis jeg forstår spørsmålet dit rett, så vil du disable ruteren i modemet, og bruke denne istedenfor? Da kan du vel abre åpne alle porter i netipia modemet. Så vil vel den nye ruteren klare å rute trafikken der den skal. Tror jeg. Lenke til kommentar
aNti hero Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Bare kjøp en HUB eller switch med 5 eller 8 porter. Det koster ca 400 kr for en med 8 porter på PSdata.no (Unex). Så tar du den kryssa kablen fra Routeren du fikk fra NGT og putter i den siste porten (uplinken) på HUB'n eller switch'n. Da skal det ikke være noe mere problemer. Alle dataene som skal på nettverket kan da ha DHCP klient (motta IP og DNS automatisk) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå