Gega Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Hva kan det være som gjør at det plutselig har oppstått en høyfrekvent lyd fra psuèt.. Er det på tur til å ryke. eller?? Når jeg slår på maskinen er det helt rolig men etter en stund kommer lyden..5-10minutter sånn ca. Noen aning? Lenke til kommentar
Newbeee Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Sikkert kjølevifta til psu som begynner å bli sliten..... Lenke til kommentar
Shroomer Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Er det hylselager (sleeve bearing) istedet for kulelager på vifta i PSU? Disse viftene har en tendens til å bli litt dårlige etter en stund når glidemiddelet i lageret tørker ut. Det er jo som regel ikke akuratt kaldt inne i et PSU og varme er noe disse viftene ikke liker. Uansett så er det bare å skru opp, slå det på og høre hvilken del som lager ulyden. Lenke til kommentar
Gega Skrevet 4. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2002 Har byttet vifte men det er ikke den som lager hylelyden...kan det være en komponent som er på tur til å ta kvelden Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Ja, den PSU'en må byttes. Lenke til kommentar
ebe Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Har meka det samme selv, men ikke på lenge nå. Den første mnd jeg hadde PC-en kom den lyden ofte. Det burde jo ikke være CPUen som er dårlig da vel? Lenke til kommentar
extreme Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Sjekk skjermkortviften. Endel GF2 kort ble levert med dårlige vifter, ta og sjekk den. Sjekk alle viftene dine om det er mye støv i de. Lenke til kommentar
RIP_Jack Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Vist du har sjeket alle viftene og det ikke er de som lager lyden kan det være en spole som lager den lyden. Det er ikke farlig men voldsomt iriterende, Ta og press litt på de forskjellige spolene til du finner den som lager lyd så tar du og heller en dråpe eller to med Lyn lim.. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Hei. Har du ADSL? ADSL-modemet lager av og til høyfrekvente lyder som kan være ganske slitsomme til tider. Sliter med problemet selv og vet heldigvis hva som er årsaken. Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 hadde samme problem med en PSU hvis du dytter på de interne strøm ledningene rett ved der de kommer ut av psuen mens pc er i gang. ( bare ikke rør noe annet ) så forsvinner kanskje lyden.. men jeg byttet min PSU etter en stund.. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 En Psu koster jo 200kr , og for de fleste av oss så er 200kr en overkomelig pris. Lenke til kommentar
house Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 det er egentlig litt dumt å åpne PSU, siden det er garanti på den... klikker den, så får du bytta den, jeg har bytta min 4 ganger nå, (den rett å slett SPRENGTE 2 ganger på 1 uke) ... noe som er litt kjedelig.. ikke så rart heller da, da jeg kjører 240Watt på: P-III 450 G-force 1 CDrom å brenner digidock å 1 extra vifte (skal ha flere siden) .... sier seg egentlig selv dette her =) hehe 1 ting som skjedde her, vifta kobla ut (latterlige enermax).. så blei det varmt, JÆVLI VARMT.. så skulle jeg skru av PC-en pga varme, så sprengte den.. WEEE gul guffe i PSU å på veggen bak =) housey Lenke til kommentar
xonic Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Hehe hørtes litt morsomt ut i etter kant, men det kunne ha godt riktig galt der, to ganger!! Jeg ville ha psu'en byttet den istedet for å tukle med den inni der, og har du garanti er det jo enda bedre grunn. Lenke til kommentar
Gega Skrevet 5. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2002 jeg mener lyden kommer fra psuet..jeg har stoppet alt annet som kan lage lyder men den samme lyden er der. Jeg er klar over at å kjøpe ny psu ikke er all verden. Men jeg likte dette psuet veldig godt (300watt) før dette var den totalt lydløs med en papst vifte hentet fra et gammelt AT psu. Jeg skal prøve å sette den inn igjen å prøve å trykke litt her og der... Er det noen som har prøvd å koble ut viften i psuet. er psuet helt stille da eller er det en svak brumming. jeg har prøvd 2 forskjellige og begge har en brummelyd Lenke til kommentar
house Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 du har sikkert det samme problemet som en kompis av meg lager, PSUn har en lei tendens til å bråke, akkurat som om du sette papp-plater mellom gafler å eiker på en sykkel.. løsning: sånn som med gamle TV-er .. slappe den litt =) housey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå