Gå til innhold

Høyfrekvent lyd fra PSU

Anbefalte innlegg

Hva kan det være som gjør at det plutselig har oppstått en høyfrekvent lyd fra psuèt..

Er det på tur til å ryke. eller??

Når jeg slår på maskinen er det helt rolig men etter en stund kommer lyden..5-10minutter sånn ca.

Noen aning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det hylselager (sleeve bearing) istedet for

kulelager på vifta i PSU? Disse viftene har en

tendens til å bli litt dårlige etter en stund

når glidemiddelet i lageret tørker ut.

Det er jo som regel ikke akuratt kaldt inne i

et PSU og varme er noe disse viftene ikke liker.

Uansett så er det bare å skru opp, slå det på og

høre hvilken del som lager ulyden.

Lenke til kommentar

Vist du har sjeket alle viftene og det ikke er de som lager lyden kan det være en spole som lager den lyden. Det er ikke farlig men voldsomt iriterende, Ta og press litt på de forskjellige spolene til du finner den som lager lyd så tar du og heller en dråpe eller to med Lyn lim..

Lenke til kommentar

hadde samme problem med en PSU hvis du dytter på de interne strøm ledningene rett ved der de kommer ut av psuen mens pc er i gang. ( bare ikke rør noe annet ) så forsvinner kanskje lyden.. men jeg byttet min PSU etter en stund..

Lenke til kommentar

det er egentlig litt dumt å åpne PSU, siden det er garanti på den... klikker den, så får du bytta den, jeg har bytta min 4 ganger nå, (den rett å slett SPRENGTE 2 ganger på 1 uke) ... noe som er litt kjedelig.. ikke så rart heller da, da jeg kjører 240Watt på:

P-III 450

G-force 1

CDrom å brenner

digidock å 1 extra vifte (skal ha flere siden)

.... sier seg egentlig selv dette her =) hehe

1 ting som skjedde her, vifta kobla ut (latterlige enermax).. så blei det varmt, JÆVLI VARMT.. så skulle jeg skru av PC-en pga varme, så sprengte den.. WEEE gul guffe i PSU å på veggen bak =)

housey

Lenke til kommentar

jeg mener lyden kommer fra psuet..jeg har stoppet alt annet som kan lage lyder men den samme lyden er der.

Jeg er klar over at å kjøpe ny psu ikke er all verden. Men jeg likte dette psuet veldig godt (300watt) før dette var den totalt lydløs med en papst vifte hentet fra et gammelt AT psu.

Jeg skal prøve å sette den inn igjen å prøve å trykke litt her og der...

Er det noen som har prøvd å koble ut viften i psuet.

er psuet helt stille da eller er det en svak brumming. jeg har prøvd 2 forskjellige og begge har en brummelyd

Lenke til kommentar

du har sikkert det samme problemet som en kompis av meg lager, PSUn har en lei tendens til å bråke, akkurat som om du sette papp-plater mellom gafler å eiker på en sykkel..

løsning:

sånn som med gamle TV-er .. slappe den litt =)

housey

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...