Bollero Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Skal ha TV på hytta. Jeg får inn TV2 og dermed også digitalt bakkenettsignal, sies det. Har funnet en antenne på NetOnNet som er spesielt til digitalt bakkenett: Digital DTT antenne Art nr: 094590 Beskrivelse: UHF-antenne spesielt utviklet for marksendt digital-tv. Med tre bommer av Yagi-type med 25 element. Kanal 21-69. Lengde 1100 mm. Horisontalt og vertikalt vippbar feste. Leveres med feste for rør. http://www.netonnet.no/Product/Product.aspx?IId=107254 Antenneledning legges så til en antennekontakt i veggen, og derfra en antenneledning til TV. Antennekontakten har en dempefunksjon som alle veggkontakter, og mitt spørsmål er om det er finnes veggkontakter uten demping da signalet kanskje er på grensen som det er med direkte ledning fra antenne til TV? Trenger det nye systemet noe filtrering etc.? Vil gjerne bruke antenneboks da jeg har lagt opp for det. Kunne brukt antenneforsterker, men anlegget går på solcelle og da vil denne forsterkeren sammen med en omformer 12 til 230V belaste mer enn ønsket. Lenke til kommentar
propers404 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Biltema har en til 59,90 uten demping. Veldig grei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå