ferik Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Tok dette bildet utenfor døren til vår frue kirke i Trondheim, synes d ble ganske bra. men vil veldig gjerne ha kritikk på bildet. hva jeg kunne ha gjort bedre ved takning av bildet, eventuelt redigering... Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Det ser på en måte mer ut som en grønnsak enn en blomst Kanskje det hadde blitt bedre med en annen blomst, og kanskje sett mer detaljer fra døra... Ser ikke så godt at det er en kirkedør Lenke til kommentar
Bjørn Christiansen Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Enig med kattekwinnen i at det ikke var den heldigste blomsten. Men når det er sagt, så har du jo bevart indeksikaliteten i bildet og det er jo bra. Det falt ikke helt i smak at du hadde bevart fargen i blomsten. Den ser ganske død ut og burde kanskje hatt samme farge som resten av bildet. Når det er sagt ble teksturen i døra fantastisk Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 indeksikaliteten? Hva er det?? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg kunne tenke meg en meningsutveksling på en "effekt" som er brukt her: I utgangspunktet et bilde i svart-hvitt, med en detalj i farger. Var nettopp på et fotokurs hvor dette ble diskutert, og "ekspertisen" var ikke noe tilhenger av dette. Jeg er av samme mening, synes et foto er best når man får helheten i farger, eller i svart-hvitt uten å blande. Men det er sikkert ikke noen regel som forbyr dette. RandiA Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 RandiA: Jeg er rimelig enig med deg der faktisk. Slike bilder passer i reklamekampanjer og albumcover, men ikke noe særlig mer. Lenke til kommentar
ferik Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Takk for all kritikk, stemmer godt det med blomsten egentlig, kunne gjerne vært en annen en. Jeg er enig med pybalto, jeg lurer også på hva indekskvalitet vil si. Testa blidet i kun svart hvit, synes blomsten ble litt daff... Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Testa blidet i kun svart hvit, synes blomsten ble litt daff... 9632583[/snapback] Kanskje fordi den ble enda mer ulik en blomst? Lenke til kommentar
ferik Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Testa blidet i kun svart hvit, synes blomsten ble litt daff... 9632583[/snapback] Kanskje fordi den ble enda mer ulik en blomst? 9632642[/snapback] stemmer d Lenke til kommentar
Bjørn Christiansen Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 indeksikaliteten? Hva er det?? 9631090[/snapback] Litt sent på kvelden nå, men skal prøve å forklare det overfladisk. Kanskje noen andre har noe mer å tilføye. En enkelt måte å forklare det på er at motivet eller noe i bildet ikke har blitt ordnet på. Du kunne byttet blomsten med noe annet, men da hadde det ikke vært helt det samme bildet som ble tatt akkurat da og man ville fått et annet inntrykk. Spontanhet. Feks kan fjerning av kviser på portrettbilder i enkelte sammenhenger anses å "forstyrre" indeksikaliteten. Eller som du har vist i bildet ditt at det du ikke har lagt en blomst der selv for å skape et motiv. Lenke til kommentar
ferik Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Legger ut en versjon med farger, se hvordan dere liker den i forhold Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Dette synes jeg ble mye bedre. Alle fargene er litt matte/slitne og da passer den visne blomsten inn. Tom Lenke til kommentar
Bjørn Christiansen Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Legger ut en versjon med farger, se hvordan dere liker den i forhold 9662528[/snapback] Likte denne versjonen mye bedre. Blomsten ble ikke så fremstående som da du bare hadde farge på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå