Gå til innhold

Digital dekoder bakkenett - feilmelding


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg digital tuner til bakkenettet idag. Den har nå stått på i over en time, uten at jeg får inn noe som helst. Eller dvs, alle kanaler er funnet, men jeg får feilmelding. På nrk sine sider får jeg opp: Ikke lyd eller bilde på denne kanalen.

På de andre kanalene (jeg har rikspakken) får jeg opp: CA MELDING - Ingen tilgang.

Det står i brosjyren som fulgte med at det kunne ta mellom 10 - 30 minutt før jeg fikk inn kanaler, nå har det gått en time. Er det jeg som er utålmodig? Jeg har sjekket dekningen her hos meg, og den skal være svært bra. Jeg har lest gjennom de problemene som kan oppstå, men finner ikke noe lignende.

 

Noen som har opplevd lignende, eller som vet hvor problemet ligger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Akkurat samme problem her, får inn NRK sine bare, tenkte jeg skulle kjøpe ny antenne i morgen, håper det hjelper...

Ang. antenne. Fikk beskjed om å kjøpe ny antenna jeg og. Joda. Før jeg fikk hengt den opp på veggen ute, så brukte jeg en VANLIG BORDANTENNE, og fikk dermed inn de kanalene jeg hadde hatt hele tiden. Det skal faktisk ikke være mulig å få kanalene inn på en sånn antenne, men det gikk hos meg. Så det er ikke sikkert at du trenger det. Vil anbefale deg å ringe Rikstv. De fortalte meg nemlig på torsdag, etter en uke med et helv***s styr her, at antennen som står her jeg bor, er det noe feil med, og derfor får jeg ikke inn kanalene. Og etter jeg fikk vite det, har jeg som sagt mistet omtrent alle de kanalene jeg hadde inne, pluss lyden. Og jeg må innrømme at jeg angrer bittert på kjøpet. Dårlig informasjon fra de.

Lenke til kommentar

Har møtt lignende problemer som nevnt her, men for meg kom signalet på etter rundt en halvtime, som manualen sa. Lyden ble fikset når jeg vrikket litt på scart-kontakten. Skulle tro denne fungerte som den skulle siden den var helt ny, men nå er ikke scart akkurat hurra-kabler. Har uansett skiftet til optisk lydkabel nå, for å ta nytte av surround-støtte.

 

Jeg bor i Sogn og Fjordane, og her skal ikke signalet være oppe før 1. desember i utgangspunktet, men jeg fikk min boks for rundt en uke siden, og alt har fungert optimalt fra starten av, så jeg er rimelig fornøyd.

Lenke til kommentar
Har møtt lignende problemer som nevnt her, men for meg kom signalet på etter rundt en halvtime, som manualen sa. Lyden ble fikset når jeg vrikket litt på scart-kontakten. Skulle tro denne fungerte som den skulle siden den var helt ny, men nå er ikke scart akkurat hurra-kabler. Har uansett skiftet til optisk lydkabel nå, for å ta nytte av surround-støtte.

 

Jeg bor i Sogn og Fjordane, og her skal ikke signalet være oppe før 1. desember i utgangspunktet, men jeg fikk min boks for rundt en uke siden, og alt har fungert optimalt fra starten av, så jeg er rimelig fornøyd.

 

Flott at det funker hos deg. Noen som har det ;)

 

Her funker det fortsatt ikke. Kun TvN og Discovery. Fikk regning idag, og jeg er ikke helt sikker på om det er rett at jeg skal betale fullt for noe som ikke har fungert de to ukene jeg har hatt det. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
ta kontakt og krev veildening/hjelp for å få det til å fungere.

Kontakter du de ikke, må du nesten betale regninga. De kan jo ikke gjette seg til hvem som har problemer eller ikke :-/

 

Jeg har vært i kontakt med dem fem seks ganger siden jeg fikk den. Har gjort alt de har sagt, men det fungerer fortsatt ikke

Lenke til kommentar
da bør du fortelle de at du ikke akter å betale fullpris for et produkt som ikke virker.

 

Men det kan ikke være noe feil med tuneren? Kanskje du fikk en mandags-vare?

 

Neida, hadde flere kanaler inne i begynnelsen. ikke alle, manglet nrk sine, disney, viasat 4 og tv3. Men som sagt, nå er alle forduftet. Jeg var i kontakt med butikken jeg kjøpte tuneren på, de fortalte at bakkenettet her er nede for tiden, og at jeg burde prøve den andre senderen. Så får vel bare gjøre det. Innebærer flytting av tv, antenne og tuner, men må jo bare prøve.

 

Skrev mail til Rikstv igår, de leser tydeligvis ikke mailene godt nok, for jeg får beskjed om å ringe dem hver gang, til tross for at de kan svare på mail på spm jeg sendte. Har kastet vekk en god del penger nå på å ringe dem, og kan vel si at jeg begynner å bli grådig lei nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...