Gå til innhold

HJEEEELP! Hvordan spille av filmer fra pc til tv?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg får ikke spilt av filmer fra pc til tv ved bruk av VLC.

Hvordan løser jeg dette problemet?

Windows media player spiller av filmer perfekt, men det er nesten ingen av filmene jeg har lastet ned, som kan spilles av i windows media player.

Forøvrig så fungerer overføringen av bilde fra pc til tv utmerket, som f.eks internett, spill osv.

På forhånd takk!

Hilsen Chris.

Endret av Spursen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er problemet? Hva gjør du når du skal få vist bildet?

Har du en bærbar PC? Har du en stasjonær PC?

Har du DVI? Har du VGA?

Det jeg gjør når jeg skal vise bilder på PC-en, er ihvertfall å trykke FN F5 for å få bildet til skjerm nummer to.

Annen ting å gjøre er å trykke på høyre musknapp på skrivebordsbildet, velge egenskaper, og gå på skjerminnstillinger og velge skjerm 2.

Hjelper det?

Lenke til kommentar
Hva er problemet? Hva gjør du når du skal få vist bildet?

Har du en bærbar PC? Har du en stasjonær PC?

Har du DVI? Har du VGA?

Det jeg gjør når jeg skal vise bilder på PC-en, er ihvertfall å trykke FN F5 for å få bildet til skjerm nummer to.

Annen ting å gjøre er å trykke på høyre musknapp på skrivebordsbildet, velge egenskaper, og gå på skjerminnstillinger og velge skjerm 2.

Hjelper det?

9632419[/snapback]

Jeg har stasjonær pc, og bruker s-vhs kabel fra skjermkortet over til scart i AV2 på tv. Jeg får vist alt på tv-skjermen bortsett fra filmer spilt av i VLC... Jeg kan bruke tv-skjermen som monitor for f.eks internett, windows media player og spill som counter strike source etc... lyden har jeg også... Men når jeg skal spille av filmer fra VLC så kommer bare lyden.. Selve VLC kommer opp på tv, men bildet er helt svart... Det må legges til at filmene jeg har lastet ned fra uTorrent ikke kan spilles av i windows media player...

Lenke til kommentar

får du vist noe som helst på skjermen av video? Får du vist noe i Media player f.eks?

Sjekk ved å f.eks streame en eller annen bogus tv-serie fra NRK.

Har du endret innstilligene på tven til SVHS? Vet at det vanligvis på gamle fjernsyn (vet ikke hva du har), er det som regel en du kan stille inn på RGB eller noe.

Endret av bono_head
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...