Gå til innhold

Sony Vaio garanti?

deleder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Slik jeg har opplevd andre produkter kjøpt internasjonalt bør du belage deg på å måtte sende den over dammen ja.

Noen har såkalt International Warranty - men den gjelder ikke alltid i alle land..

Lenke til kommentar

min erfaring med elektronikk er at garantifeil ofte oppstår rimelig kjapt, så dersom du bare får brukt den litt før du reiser hjem, så ville jeg ikke bekymret med over det. HD som er den delen av lappisen som mest sannsynlig streiker over tid er det billig å erstatte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Spørsmålet du må stille deg er om du er villig til å droppe fem års reklamasjonsrett for å spare noen kroner - hvor mye sparer du?

Netshop solgte en periode disse maskinene (med norsk tastatur) - kanskje de gjør det enda?

Lenke til kommentar
Spørsmålet du må stille deg er om du er villig til å droppe fem års reklamasjonsrett for å spare noen kroner - hvor mye sparer du?

Netshop solgte en periode disse maskinene (med norsk tastatur) - kanskje de gjør det enda?

9632368[/snapback]

Jeg tror Sony Vaio har kommet til norge for fult, kun NetShop som fører det men dog. Det er en fordel med 5år reklamasjon, og du sparer vil ikke utrolig mye?

~ Mortis360

Lenke til kommentar

9632368[/snapback]

Jeg tror Sony Vaio har kommet til norge for fult, kun NetShop som fører det men dog. Det er en fordel med 5år reklamasjon, og du sparer vil ikke utrolig mye?

~ Mortis360

9632503[/snapback]

Vet om en som kjøpte med seg en Sony Vaio fra østen og vi snakker fort om bortimot halv pris. Er du helt rettskaffen, betaler du sef moms og da vil besparelsen være mindre. Det kommer også an på hvilken modell du sikler på.

Lenke til kommentar

Sony har noe som kalles "VAIO Overseas Warranty" som koster litt ekstra og dekker Norge.

Jeg fikk det til min VGN-TZ som jeg kjøpte i Singapore.

Når det gjelder å spare noen kroner så betalte jeg ca. 14k for min, en modell med raskere prossesor enn den som Netshop skal ha 23 995,- for.

You do the math..... :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Sony har noe som kalles "VAIO Overseas Warranty" som koster litt ekstra og dekker Norge.

Jeg fikk det til min VGN-TZ som jeg kjøpte i Singapore.

Når det gjelder å spare noen kroner så betalte jeg ca. 14k for min, en modell med raskere prossesor enn den som Netshop skal ha 23 995,- for.

You do the math..... :roll:

9662634[/snapback]

Ok:

Verdier av denne karakter skal det betales mva. for - altså 14000*1,25 = 17500.

3 år med Vaio Overseas Insurance koster £150 hos Amazon.co.uk = ca 2500kr (ink. mva)

Altså 20 000kr for bare tre års garanti - ingen reklamasjonsrett - og ikke norsk tastatur.

Lenke til kommentar
Ok:

Verdier av denne karakter skal det betales mva. for - altså 14000*1,25 = 17500.

3 år med Vaio Overseas Insurance koster £150 hos Amazon.co.uk = ca 2500kr (ink. mva)

Altså 20 000kr for bare tre års garanti - ingen reklamasjonsrett - og ikke norsk tastatur.

Matten var bra, mens mine opplysninger var vel heller mangelfulle... :innocent:

Dersom jeg hadde kjøpt tilsvarende modell som den Netshop selger (VGN-TZ):

12500,- (kjøpspris inklusive garanti)

-750 ,- (refundert singapore moms,GST)

= 11750,-

+ 2937,- (norsk mva)

= 14687,- kroner

Fortsatt ikke norsk tastaur, men jeg synes ikke det er noen problem.

;)

Endret av orjan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ble litt mye stress da jeg skulle kjøpe. De hadde ikke den jeg ville ha på enten Circuit City eller BestBuy. Det blir til at jeg bestiller så snart min onkel skal til kontoret i Houston, så kan han ta med :) Fant forresten ikke noe om overseas warranty... Tror jeg går for en Vaio uansett.. er så sykt billig med den dollarn vi har nå.

Lenke til kommentar

Okey. Har ihvertfall sett at man kan hake av for overseas warranty når man konfigurerer maskin på sony sitt amerikanske nettsted.

Fikk onkelen min til å kjøpe 30 Gb versjonen av 2 eller 3 generasjon ipod'en for meg i Usa. Han betalte tilsvarende 2800 NOK, da den kostet rundt 4000 kr i Norge. Dette var for rundt 4 år siden. Har solgt den for lenge siden. Men begynner å bli klar for å anskaffe mp3-spiller igjen, og da står valget mellom Classic og Touch. Onkelen min er mye i sjeldnere i Usa i forbindelse med jobben nå. Men er mulig han skal en tur i mai. Så da er det mulig jeg ber han om å kjøpe en for meg. Da han kjøpte for meg sist lå dollaren på rundt 6, var lav da også. Men den er jo enda lavere nå, og krona er sterk.. Samt ipod har generelt blitt billigere.

Lenke til kommentar
Okey. Har ihvertfall sett at man kan hake av for overseas warranty når man konfigurerer maskin på sony sitt amerikanske nettsted.

Fikk onkelen min til å kjøpe 30 Gb versjonen av 2 eller 3 generasjon ipod'en for meg i Usa. Han betalte tilsvarende 2800 NOK, da den kostet rundt 4000 kr i Norge. Dette var for rundt 4 år siden. Har solgt den for lenge siden. Men begynner å bli klar for å anskaffe mp3-spiller igjen, og da står valget mellom Classic og Touch. Onkelen min er mye i sjeldnere i Usa i forbindelse med jobben nå. Men er mulig han skal en tur i mai. Så da er det mulig jeg ber han om å kjøpe en for meg. Da han kjøpte for meg sist lå dollaren på rundt 6, var lav da også. Men den er jo enda lavere nå, og krona er sterk.. Samt ipod har generelt blitt billigere.

iPhone :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...