Gå til innhold

TV lisens og pc/mobil

Anbefalte innlegg

Fikk en hyggelig telefon fra lisens avdelingen som lurte på om jeg hadde lisenspliktig mottaker.

Nei sier jeg,jeg ser tv på PC-en(uten tv-kort)

Da må du betale lisens får jeg beskjed om.

Stemmer dette?ble ikke dette stoppet av Trond giske i mai?

Endret av taz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk en hyggelig telefon fra lisens avdelingen som lurte på om jeg hadde lisenspliktig mottaker.

9627699[/snapback]

quote http://www.nrk.no/lisens/3167955.html

"Lenke: Lovdata: Forskrift om fjernsynsmottakere

Med fjernsynsmottaker menes: TV, video m/tuner, satellittmottaker, PC med TV-kort o.l. Kort sagt alle tekniske innretninger som kan ta i mot levende fjernsynssignaler og videreformidle dem direkte. "

Tror det betyr at du må betale, men ikke for webTV ala nrk webTV, men egentilpassede løsninger som tilbyr vanlig LiveTV som et kommersielt produkt.

Lenke til kommentar

Ingen tuner, ingen lisens. Det er tuneren som er lisensbelagt, og ikke mottaket i seg selv. Dette var visst veldig viktig å presisere for NrK når ikke alle fikk inn NrK2, så da burde det være like viktig å informere om det nå også.

Lenke til kommentar

9627699[/snapback]

quote http://www.nrk.no/lisens/3167955.html

"Lenke: Lovdata: Forskrift om fjernsynsmottakere

Med fjernsynsmottaker menes: TV, video m/tuner, satellittmottaker, PC med TV-kort o.l. Kort sagt alle tekniske innretninger som kan ta i mot levende fjernsynssignaler og videreformidle dem direkte. "

Tror det betyr at du må betale, men ikke for webTV ala nrk webTV, men egentilpassede løsninger som tilbyr vanlig LiveTV som et kommersielt produkt.

9631247[/snapback]

Fyren mente at vist jeg hadde pc måtte jeg betale uansett om jeg hadde tv-kort eller ikke siden det gikk ann å se tv på PC-en.

For meg ser det ut som han lyver.

http://www.amobil.no/nyhet/markedsutviklin...a_mobilen/39309

Endret av taz
Lenke til kommentar

Bruker webtv ja.

Får se om fyren dukker opp på døra når jeg er hjemme,hadde hvert 2 ganger hos meg sa han,men jeg var på jobb da..får se om han dukker opp når jeg er hjemme så får jeg vite hva han legger i det han sier..

Lenke til kommentar

ta det med ro, du skal ikke betale lisens for å ha pc. Her har han mannen du snakket med virkelig vært på bærtur..

Men det som er fakta er at før i tiden kunne man slippe lisens selv om man tok inn tv-signaler vha et tv-kort til PC-en. Kjøper man i dag et tv-kort så er man pliktig til å betale lisens.. (men ingen som merker om du har installert et tv-kort eller ei, da)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...