Gå til innhold

Ny harddisk. Hvilken ?


Rymored

Anbefalte innlegg

Nå har jeg kommet til det punktet hvor c: er full, selv om jeg har ryddet alt jeg kan rydde. Det står for øyeblikket en 60GB 5400 RPM harddisk i maskinen. Er det noe spesielt jeg bør ta hensyn til når jeg kjøper harddisk til en laptop ?

 

Jeg har en 12,1" Asus W5Ae. Støy er forsåvidt ikke noe problem, da jeg sjeldent bruker maskinen i rolige omgivelser, men har litt betenkeligheter rundt dette med varme. Når maskinen har stått på en stund nå er det ikke mulig å ha den i fanget, da den er glodvarm under.

 

Er det slik at jeg er på jakt etter en 2,5" IDE-disk ? Finnes det noen måter å kunne ta i bruk SATA-disker istede, da disse ser ut til å ha bedre lagringskapasitet og være mer tilgjengelig ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpe en ekstern harddisk?

 

Western digital mybook 500 gb koster rundt 1000,-.

 

Hadde satset på den hadde jeg hvert deg.

Om du heller vil ha en litt mindre ekstern som kun tar strøm fra USB-så må du nok kjøpe 2.5''. Her får du da lite plass for en dyr penge- men dog veldig handy.

100gb koster vel 800-900,-

Lenke til kommentar

Har en ekstern 2,5" disk som kun kjører på USB, men føler det blir for mye jobb. Ønsker mer lagring direkte på maskinen som ikke krever noe ekstra jobb for å ta i bruk.

 

Høres kanskje ut som jeg er i overkant lat nå, men det er i alle fall min erfaring. Har disken liggende, men finner den aldri / har den ikke med når jeg faktisk trenger den.

Lenke til kommentar
Har en ekstern 2,5" disk som kun kjører på USB, men føler det blir for mye jobb. Ønsker mer lagring direkte på maskinen som ikke krever noe ekstra jobb for å ta i bruk.

 

Høres kanskje ut som jeg er i overkant lat nå, men det er i alle fall min erfaring. Har disken liggende, men finner den aldri / har den ikke med når jeg faktisk trenger den.

9628848[/snapback]

 

Er det IDE disk som er i maskinen må du nok fortsette med det

 

Seagate Momentus 160GB 5400RPM 8MB

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=30378

 

Ser ut som dette er de største som er å få tak i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...