Frigata Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Fleire enn meg som såg Standpunkt på NRK1 i går kveld? Dersom ikkje, få med deg programmet her ! Sidan dette er eit jussforum med både juristar, studentar og øvrige jusinteresserte, lurar eg på kva meiningar de har om denne saka. Etter å ha høyrt argument frå både Staff og Schiøtz, er eg ikkje sikker på kven eg held med. Blir spanande å sjå domsslutninga i denne saka. Synspunkt? Endret 3. oktober 2007 av olavrv Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg skal ikke uttale meg for bombastisk, men jeg mener det er et helt klart brudd på markedsføringsloven og loven om opphavsrett. Staff argumenterte for at det ikke var tilfellet pga. Märtha er en offtenlig person i en offentlig debatt, jeg er ikke enig i dette, fordi det er ikke Märtha som drev denne debatten. En debatt som forsåvidt var usakelig og drevet ut av proporsjoner. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg kjenner ikke jusen på dette området, men det var moro å se programmet. Jeg synes Staff argumenterte ganske underlig. Det er vel en smule aparte å komme med påstander om forhåndssensur og ytringsfrihet all den tid poenget var at bildet og tittelen ikke hadde noe med bokens meningsinnhold å gjøre. Og jeg tror forresten vi skal være meget glade for at Hegnar ikke har noen viktig posisjon i Norge. Hans resonnementer og sammenligninger imponerte ikke, for å si det mildt. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Og jeg tror forresten vi skal være meget glade for at Hegnar ikke har noen viktig posisjon i Norge. Hans resonnementer og sammenligninger imponerte ikke, for å si det mildt. 9628169[/snapback] Eg tenkte akkurat det samme, men om Cathrine Sandnes. All den tid ho kanskje er eit profilert pressemenneske, hadde ho ingenting å stille opp med i det selskapet der. Satt berre og fniste og fjasa, og lirte av seg sjølvsagtheiter. Staff argumenterte for at det ikke var tilfellet pga. Märtha er en offtenlig person i en offentlig debatt, jeg er ikke enig i dette, fordi det er ikke Märtha som drev denne debatten. Ho dreiv ikkje debatten sjølv, men sette seg imidlertid i sentrum av noko ho garantert visste kom til å vekke oppsikt. Endret 3. oktober 2007 av olavrv Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Synes også Staffs eksempel om Drillo på frontsiden om Drillos helter (eller noe sånt) hadde vært helt feil iflg. markedsføringsloven hvis boken egentlig bare handler om fotballungdom i den tredje verden. Jeg ville forventet at Drillo hadde vært sentral i boken. Dessuten... benytter deg du av Staff...så er du skyldig. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Endte med forlik ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå