mullemekk Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 jeg bare lurer på om en 300 watts strømforsyning er nok til dette skjermkortet?: Gainward GeForce 8600GT 512MB GDDR3, PCI-Express,2xDVI, SilentFX link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335098 jeg har ikke råd til å legge i mere i skjermkort ellers: jeg har petium 4, 3,2 ghz Lenke til kommentar
andriesa Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 jeg bare lurer på om en 300 watts strømforsyning er nok til dette skjermkortet?: Gainward GeForce 8600GT 512MB GDDR3, PCI-Express,2xDVI, SilentFX link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335098 jeg har ikke råd til å legge i mere i skjermkort ellers: jeg har petium 4, 3,2 ghz 9627175[/snapback] trur det går fint men, det vil lønne seg og kjøpe større strømforsyning Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 jeg bare lurer på om en 300 watts strømforsyning er nok til dette skjermkortet? ----------- Det er nok til å drive skjermkortet i seg selv men som det sies så bør du ha mer siden det (selvsagt) er andre ting i maskina som også krever sitt. Strømforsyninger er ikke så kostbare så det skader ikke prøve med det du har først. Lenke til kommentar
andriesa Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 jeg bare lurer på om en 300 watts strømforsyning er nok til dette skjermkortet?----------- Det er nok til å drive skjermkortet i seg selv men som det sies så bør du ha mer siden det (selvsagt) er andre ting i maskina som også krever sitt. Strømforsyninger er ikke så kostbare så det skader ikke prøve med det du har først. 9631718[/snapback] æ har skjøl 512 MB skjermkort og mange forskjelige komponenta i PC-en min som sug strøm, og ei strømforsyning på 650 watt og det funke fint ikke hatt nåkka prob så anbefale og kjøpe ei på rundt 500watt ++ kommer også som nevnt om du har mye forskjelig innmatt i pc for eks( 2-3 forskjelige ram typer/produsent) for det krever også en god del ytelse og strøm av PC-en Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 æ har skjøl 512 MB skjermkort og mange forskjelige komponenta i PC-en min som sug strøm, og ei strømforsyning på 650 watt og det funke fint ikke hatt nåkka prob så anbefale og kjøpe ei på rundt 500watt ++ kommer også som nevnt om du har mye forskjelig innmatt i pc for eks( 2-3 forskjelige ram typer/produsent) for det krever også en god del ytelse og strøm av PC-en 9635873[/snapback] Her var det mye rart.. For det første, antall MB minne på skjermkortet har ingenting med hvor mye strøm kortet bruker. Du kan ha et 8600GT kort med 1024MB som bruker brøkdelen av strømmen (og leverer brøkdelen av ytelsen) til f.eks et 320MB 8800GTS kort. Jeg ser heller ikke logikken i at ram fra forskjellige produsenter krever mer strøm, og ram av forskjellig type brukes aldri/sjeldent i samme pc. Men til trådstarter: 300W kan nok holde. Dette med watt på psuer er blitt ekstremt hypa det siste året, de fleste "mid rage" systemer i dag (i alle fall hvis men ikke benytter de nye kortene til ATI) bruker nok ikke serlig mer enn 300W.. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Etter hva jeg har lest, drar 8600GT et sted rundt 40W under last. Altså veldig lite i forhold til high end-kortene fra nVidia som nevnt over. (som drar fra 100 til 140W) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå