TorAtle Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Får ikke til å kjøre 1080i skikkelig, det flimrer/bildet vibrerer. Mistenker ikke skjermen, tror det heller det er de orginale Xbox-kablene og kontaktene som er problemkilden. Neida, det er skjermen. De-interlacinga for å være nøyaktig, og en av grunnene til at man ønsker 1080p inn, BÅDE i 50 og 60hz (helst 24 også...). Jeg synes testingen av dataskjermer er altfor begrenset for variert bruk. Som regel blir det slengt på en kommentar om sortnivå og farger, mens videoprosessering og hva den takler av input hoppes det glatt over. Vi går over i en tid nå hvor skjermer skal kunne alt - testerne er nødt til å skjerpe seg og gi oss skikkelig info. En 24" full-HD flatskjerm som denne skal like godt kunne brukes som kjøkken-TV som en dataskjerm. Endret 4. oktober 2007 av TorAtle Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Er grå/grå noe annerledes enn vanlig responstid? Eller er det bare skrive feil i artikkelen? 9632730[/snapback] Grå/grå er det som er vanlig å oppgi... Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Hei! Det andre som er fint er at Dell kjører 25% på denne skjermen. Koster 6360kr nå... Kjøper nok en i morgen. Hvis ingen kan lete opp en bra 22" som jeg skal ha 2 av. Endret 4. oktober 2007 av Åsmund@ATi Lenke til kommentar
enden Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Er grå/grå noe annerledes enn vanlig responstid? Eller er det bare skrive feil i artikkelen? 9632730[/snapback] Grå/grå er det som er vanlig å oppgi... 9637194[/snapback] Dessverre. svart/hvitt er den ISO-standardiserte måten å måle på. Oppgis responstid i svart/hvitt på en skjerm som er ISO 13406-2 sertifisert kan du bruke denne til å sammenligne direkte med andre tilsvarende paneler. Grå/grå er det så vidt jeg vet ikke definert noen målestandard på. Dermed vet man ikke hva de ulike produsentene legger til grunn for målingene, og mest sannsynlig varierer målemetodene etter hvor langt produsentene mener de kan strekke strikken uten å dra den for langt. Når flere og flere kutter å oppgi responstid i svart/hvitt mister man i realiteten muligheten til å sammenligne direkte. På en måte skjønner jeg dem. Når en skjerm som er rask nok i de fleste tilfeller sitter med 16 ms responstid og blir målt opp mot drittskjermer med 2 ms på papiret er det ikke greit å prøve å selge kvalitet... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Hei!Det andre som er fint er at Dell kjører 25% på denne skjermen. Koster 6360kr nå... Kjøper nok en i morgen. Hvis ingen kan lete opp en bra 22" som jeg skal ha 2 av. 9637203[/snapback] Vel, med samme oppløsning på 22" som på 20" vil pixel pitch'en bli i største laget for min del i alle fall. 24" ligger midt mellom de to, og da blir ikke pikslene mindre enn de må være. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 litt surt at den koster $669 i USA da.. sjekka ikke om det var inc eller ex tax... men uansett, et hopp fra 3600 til 6300kr fordi vi handler hos Dell Norge er litt kjiipt.. Vi burde få mer igjen som kunde når kronekursen er så bra Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Lurer på om 2007WFP kjem med ein slik HC versjon/oppdatert versjon ? Erlend Endret 6. oktober 2007 av VolcomStone Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Om jeg ikke husker feil så har -hc skjermene wide gamut. Tror det ble sagt i forbindelse med testen av 30tommeren til dell. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 92% skal det være på både 24- 27- og 30-tommeren. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Denne eller 23"-eren fra Apple frister. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Kan du skrive et par ord om denne mot 2407WFP? De viktige punktene er da svartfarger, innsynsvinkler, fargedybde, konstraster, fargejevnhet over panelet og kontrast ved lav lysstyrke. For jeg sitter med 2407WFP på jobb som ikke holder mål, men siden den også fikk mye ros er det vanskelig å se hvordan jeg skal tolke dette. Du testet jo HP 3065 et par måneder siden, hvordan er denne skjermen opp mot den? Lenke til kommentar
JFTech Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Ikke kjøp. Får 1cm skygger under tekst o.l. Dette gjelder desktopbruk, altså ikke bare i spill. Når man scroller nedover en webside så får man en rød,svart eller grønn skygge under teksten. Med en lav gråfarge forverres dette betraktelig. rgb:44,44,44. Del har sagt at de ikke kommer med en fiks til dette Trodde ikke dette kom til å forstyrre meg, men etter 2-3dagers bruk blir dette bare mer og mer tydelig. Dette er ikke bare et problem som bare jeg har. Les bla. erfaringer her på forumet og på Dell sitt eget forum. Synes HW.no har vært litt slappe i denne testen. Skjermen fortjener ikke 6 smilefjes etter min og mange andres mening. Mitt råd: Styr unna. Lenke til kommentar
xlazyx Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Folkens, Det er mulig jeg har vært uheldig og fått en av de tidlige revisjonene (hvis sådan eksisterer), men på min skjerm har jeg store problemer. Alle som vurdere å kjøpe en slik skjerm bør lese erfaringene mine under! Det hele started med at jeg lånte en Eye-One Display for å kalibrere skjermen. Etter mye tweaking og lesing på nett om hva alt dette innebærer har jeg kommet fram til følgende: Med factory-innstillingene er det en klart merkbar lysegrønn ghosting rundt grå områder. Jeg er ingen gamer, så vi snakker ikke ghosting av den tradisjonelle "ikke bra for FPS-spill"-typen. Dette er en merkbar ghosting bare ved å scrolle websider som inneholder grå partier, feks. kommentarfeltene på youtube. Lignende problemer får jeg ved å bevege cursoren i Eclipse opp og ned. Denne ghostingen kan fjernes til dels ved å velge "PC Custom Color" i menyene, og så skru ned RGB-kanalene (se http://www.pretentiousname.com/dell2407fix/index.html). Bare ved å skru ned grønn til 98 mister man det meste av dette problemet. MEN: man har fortsatt svart ghosting, som merkes feks på denne websiden: http://www.hardforum.com/showthread.php?t=...124&page=29. All tekst får sorte etterslep over og under, og når jeg beveger muspekeren over de grå feltene får jeg 1cm lang hale. Et annet problem ved å tweake RGB-kontrollene er at man effektivt komprimerer gammuten (fargene som skjermen kan vise), noe som resulterer i banding (hakkete gradients). Prøv å vise følgende bilde mens du tweaker RGB-kontrollene: http://www.idi.ntnu.no/~torarnv/lcdtest/banding.png Samme stygge banding får jeg når Eye-One kalibreringsdingen lager en fargeprofil, spesielt hvis jeg ønsker å ha whitepointet mitt til 6500K. I tillegg er ikke HC-varianten særlig godt egnet hvis man skal jobbe mot web i sRGB-fargerommet. HC betyr ikke flere farger (som jeg trodde når jeg kjøpte skjermen), det betyr bare at de 16.7 mill fargene (8 bits per kanal) spres utover et større fargerom. Siden sRGB er et subsett av dette fargerommet får man effektivt færre farger i sRGB-fargerommet, altså mer banding. Konklusjonen er: Uansett hva man gjør med denne skjermen blir man stuck med en eller flere seriøse feil. Enten kan man ha den kalibrert til 6500K, uten den grønne ghostinga, men med økt banding, og sort ghosting fortsatt til stede. Eller man kan la den stå på fargeprofilen "PC-normal" og la skjermen være ukalibrert (for de som ikke bryr seg om slikt), og da får man ingen banding men både grønn og sort ghosting er der. Jeg skal ta kontakt med dell på mandag og høre hvordan de har tenkt å løse dette. Hvis noen av dere har kjøpt den nye E248WFP er jeg veldig interessert i å få dere til å teste disse tingene på den skjermen. Den er jo også HC, så gammut-problemet er jo der, men forhåpentligvis har den ikke ghosting-issuet og tåler den å bli kalibrert uten å ende opp med banding i skyggene. Mvh, Tor Arne Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Mange av feilene du nevner har jo vært nevnt på tidligere dell-modeller også. 24-tommer og andre. Så det kan se ut som det desverre ikke er bare er du som har fått en mandagsutgave. AtW Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Dette er jo nøyaktig problemene Dell skulle fikse i sin siste versjon (jeg er uten kilde, så ikke drep meg for det). Jeg kan ikke si at jeg så noe til disse problemene med testmodellen. Jeg har forstått det slik at jeg fikk låne en fra et tilfeldig kontor hos Dell Norge (den så i alle fall sånn ut), så jeg tror ikke jeg har fått noen engineering sample med ekstra gode egenskaper denne gangen. Synd dere ikke kom med dette før helgen, for Dell vare treg med returen, så jeg hadde skjermen til fredag. Når det gjelder feilen som rapporteres med Hardforum så var jeg selv innom der med denne skjermen, men merket ikke noe til fenomenet. Lenke til kommentar
JFTech Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Dette er jo nøyaktig problemene Dell skulle fikse i sin siste versjon (jeg er uten kilde, så ikke drep meg for det). Jeg kan ikke si at jeg så noe til disse problemene med testmodellen. Jeg har forstått det slik at jeg fikk låne en fra et tilfeldig kontor hos Dell Norge (den så i alle fall sånn ut), så jeg tror ikke jeg har fått noen engineering sample med ekstra gode egenskaper denne gangen. Synd dere ikke kom med dette før helgen, for Dell vare treg med returen, så jeg hadde skjermen til fredag. Når det gjelder feilen som rapporteres med Hardforum så var jeg selv innom der med denne skjermen, men merket ikke noe til fenomenet. Ble nevnt noe i denne diskusjonsgruppen. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg sliter med blå, flimrende striper over skjermen ved visning av en del web-sider (bl.a. vg.no), winamp og av og til (ikke alltid) i spill. I tillegg fungerer ikke sd-minnekortleseren i det hele tatt. Tenker det blir en telefon til Dell i morgen... Lenke til kommentar
JFTech Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg sliter med blå, flimrende striper over skjermen ved visning av en del web-sider (bl.a. vg.no), winamp og av og til (ikke alltid) i spill. I tillegg fungerer ikke sd-minnekortleseren i det hele tatt. Tenker det blir en telefon til Dell i morgen... ADVARSEL: IKKE KJØP DENNE SKJERMEN. Dell, Vi forlanger en oppdatering eller fix! Lenke til kommentar
Bond33 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Ny modell på gang: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...=0#entry9937646 Endret 18. november 2007 av Bond33 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå