Gå til innhold

Finne windows xp key i registeret?

Anbefalte innlegg

Jeg fant en gammmel harddisk her hjemme nå som det var orginal windows xp pro på men så har jeg bruker på den med passord så jeg kommer ikke inn men jeg har puttet den i en annen data som "slave" og jeg lurte på om noen hviste sikkert hvor jeg skulle lete for og finne key'n til denne xp'n Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fant en gammmel harddisk her hjemme nå som det var orginal windows xp pro på men så har jeg bruker på den med passord så jeg kommer ikke inn men jeg har puttet den i en annen data som "slave" og jeg lurte på om noen hviste sikkert hvor jeg skulle lete for og finne key'n til denne xp'n Noen som vet?

9626921[/snapback]

serial key eller passord til brukeren på PC-en?

vist det er serial key så kan du jo prøve SIW ganske nyting program som finner all informasjon om PC-en din( kan finne passorde til brukeren din også)

vist du har mistet pålogings passorde så kan du enten logge inn som admin

pleier som regelt og være

brukernavn:administrator

passord:admin

du kan også laste ned et program og legge det på usb penna eller ei cd og boote fra den og derreter endre passorde til ka du vil uten og skrive inn det gamle.

ganske enkelt og gjøre, er bare og følge de instuksene som er vist på denne randome filmen jeg fant på youtube. :thumbup:

http://youtube.com/results?search_query=xp...d&search=Search :thumbup:

Lenke til kommentar
Men da kommer vel kun info'n om den "windowsen" du sitter på kommer opp eller hur?

9630620[/snapback]

ja regne nesten me det:P hmm du får prøve og google litt og se ka du finn da :thumbup:

9630922[/snapback]

men vist du prøver kun og starte opp fra den gamle hardisken du fant ligganes og dær etter boote fra cda?? det trur æ skal gå fint

Lenke til kommentar

Hei. Hvis du bruker et program som heter Everest (i alle fall i Ultimate Edition) Står det hvilket Serienummer på Windows du har. Men så er det nok slik at den registrerer ikke mer enn et Serienummer. Noe som praktisk talt vil si at du må ha den aktuelle disken som du har Windows på som Master.

Lenke til kommentar

Man kan ikke manuelt lese ut en string fra registeret hvor serienummeret til XP står ukryptert. Vanligvis så bruker man programmer som automatisk finner frem og dekrypterer serienummeret, men ettersom man vanligvis ikke kan sette noen manuelle valg i disse programmene så kreves det at man har startet opp på den aktuelle Windows-partisjonen den skal finne serienummeret på.

Jeg tok et par søk på google, og fant et program hvor man kan sette egne parametere, programmet finner du her.

Så i ditt tilfelle så ville det kanskje blitt noe sånt som "produkey.exe /regfile "D:\WINDOWS\system32\config\software"

Lenke til kommentar
Prøvde litt men klarte det ikke jeg.. hvor skal jeg skrive de "kodene"?

9635201[/snapback]

Det greieste er å kjøre programmet fra Command Prompt (cmd).

La oss si at du har lagt regfile.exe på C:\

• Start Command Promt (Start - Kjør - cmd)
  • Skriv cd \ og trykk enter (for å komme til C:\)
  • skriv produkey.exe /regfile "D:\WINDOWS\system32\config\software og trykk enter

D:\ er partisjonsbokstaven til disken du skal ha serienummeret ut av.

Jeg har ikke testet dette selv, det er mulig du må se på referansene på nettsiden til nirsoft, men det er noe alà dette jeg ser for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...