Gjest Gjest*Fortvilet Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Hei Den siste tiden har jeg mistet konsentrasjonen på skolen og klarer ikke gjøre lekser, har også følt sinne over en lengre periode. Har veldig lyst å bare knuse noen eller noe :S Ei jente jeg har pratet med i lengre tid og har følelser får henne og hun sier hun har følelser får meg, men en jeg kjenner driver å sender henne bilder og prater med hu masse og sant, blir så jævlig sint og får bare lyst å banke fyren kan jeg ha adhd ? eller vet noen om hva jeg kan gjøre ? Takk får all hjelp. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 det kan jo være det, men en beskrivelse på noen linjer på nettet er ikke så mye. jeg har det litt likt deg, bare at konsentrasjons feilen har vært der en god stund, og raseriet så lenge jeg kan huske. gå til legen eller helsesøster på skolen. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Sjalusi og ungdomsforelskelse høres dette ut som for meg. Kan også være svak Adhd. Har du lese og skrive problemer ? Lider du av hyperaktivitet ? Hvordan går skolegangen ? Vandrer tankene dine ? Endret 4. oktober 2007 av Vbrattla Lenke til kommentar
Gjest Gjest*Fortvilet Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Skolgangen går ok, har 3/4 i alle fag, leser og skriver helt fint, men tenker alltid på noe. tankene vandrer fra alt mellom himmel og jord Er hyperaktiv noen ganger ja, men klarer å sitte i 5-6 timer i strekk på pc1. Kan jo være en svak Adhd eller noe Takk får hjelpen. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Høres ut som du begynner å komme i puberteten. En kald dusj og litt folkevett er medisinen. Lenke til kommentar
DeadEmotion Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 For å få diagnosen AD/HD er det mange faktorer som spiller inn... At din oppførsel og dine tanker på det nåværende tidspunkt kan minne om symptomer på AD/HD trenger ikke bety at du nødvendigvis har det... Har man AD/HD skal i hvert fall noen symptomer ha vist seg tidlig i barndomsårene... Motoriske vansker, rastløshet, mye sutring, problemer i lek med andre barn, lære senere enn jevnaldrende på f.eks skolebenken er noen vanlige eksempler... Det er også vanlig med tileggsvansker som f.eks dysleksi/dyskalkuli, tourettes syndrom etc... Å bli lett frustrert, sint og irritabel er jo som kjent ofte tilfelle for folk med AD/HD... En person som har dette vil reagere kraftigere enn andre i en stresset situasjon, ty raskere til sinne o.s.v... De fleste dagligdagse ting vil bli mye mer utfordrende: Å konsentrere seg om skolearbeid, fullføre en gitt oppgave, komme i mål med noe til rett tid, sosial omgang med andre mennesker etc... Det er vanskelig, også fordi en møter så lite forståelse fra klassekamerater, venner o.s.v, da det ofte er vanskelig for dem å forstå hvorfor personen oppfører seg som/han hun gjør... Skal du finne ut om du har AD/HD må du gjennom en helvetes lang utredning, da helsevesenet er alt for dårlig i Norge i dag... For mitt vedkommende har det vært mye frem og tilbake... Har gått rundt to år nå, uten at de har funnet ut en dritt... Er vel best å komme i gang snarest mulig om du virkelig tror det kan være AD/HD... Ventetiden blir sansynligvis lang... Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Sjalusi og ungdomsforelskelse høres dette ut som for meg. Kan også være svak Adhd. Har du lese og skrive problemer ? Lider du av hyperaktivitet ? Hvordan går skolegangen ? Vandrer tankene dine ? 9635525[/snapback] Det er ikke noe som heter "svak ADHD", enten så har man det, eller så har man det ikke, så enkelt er det. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Sjalusi og ungdomsforelskelse høres dette ut som for meg. Kan også være svak Adhd. Har du lese og skrive problemer ? Lider du av hyperaktivitet ? Hvordan går skolegangen ? Vandrer tankene dine ? 9635525[/snapback] Det er ikke noe som heter "svak ADHD", enten så har man det, eller så har man det ikke, så enkelt er det. 9663900[/snapback] men noen har jo mer selvkontroll, og det skal mere til for å flippe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå