gbraut Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Hei Min bedrift står overfor et valg om å velge webspråk. Valget står mellom .Net eller Java. Vår .Net programmer har sluttet og ingen har denne kompetansen. Spørsmålet står om vi skal lære oss .Net eller Java. Vi henter data fra Oracle databaser I denne forbindelse lurte jeg på noen har noen gode grunner til å hvorfor velge Java? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 En av fordelene med å gå for Java er evt at applikasjonsserver/webserveren gjerne er gratis, men hvis dere allerede har et .Net oppsett så er ikke det noen fordel! Hvis dere bare skal hente ut data, så spiller det nok ikke så stor rolle hva dere velger... Lenke til kommentar
gbraut Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Vi også avhenig av at å gjøre mer enn å hente data fra oracle. Små applikasjoner er der også. Noen av websidene vi har er programmert i .Net og går på windows servere, mens vi har en del webtjenester som er koblet opp mot domino som går på linux servere. Hei Min bedrift står overfor et valg om å velge webspråk. Valget står mellom .Net eller Java. Vår .Net programmer har sluttet og ingen har denne kompetansen. Spørsmålet står om vi skal lære oss .Net eller Java. Vi henter data fra Oracle databaser I denne forbindelse lurte jeg på noen har noen gode grunner til å hvorfor velge Java? 9626698[/snapback] Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Hvis dere har fungerende applikasjoner programmert i .Net så hadde jeg bygd videre på de. (Jeg er selv en java-utvikler, bare så det er sagt, bruker EJB3+JSF+Seam) Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 .Net og Java er 99% likt, kan du Java så kan du .Net. Lenke til kommentar
___ Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 .Net og Java er 99% likt, kan du Java så kan du .Net. 9632095[/snapback] Det er det dummeste jeg noensinne har hørt. Det å kunne syntaksen til et språk og det å være produktiv i språket, og ikke minst kjenne rammeverket rundt, er to vidt forskjellige ting. Å gå fra java til .NET er slett ikke gjort over natten, Werner Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Eg meiner det er lekandes enkelt å bli produktiv i C# når ein går frå Java eller motsatt. Det same syntax, same struktur og biblotekene er like lett å bli kjent med takket være begge to har også veldig lik API dokumentasjon. Eg synes det er mykje verre å gå frå begge dei til f.eks. Ruby(men som er absolutt verdt det om ein tenker på produktivitet). Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Eg meiner det er lekandes enkelt å bli produktiv i C# når ein går frå Java eller motsatt. Det same syntax, same struktur og biblotekene er like lett å bli kjent med takket være begge to har også veldig lik API dokumentasjon. Eg synes det er mykje verre å gå frå begge dei til f.eks. Ruby(men som er absolutt verdt det om ein tenker på produktivitet). 9632809[/snapback] Helt enig. Men det som tar tid er de små forskjellene, og rammeverk. Men dette er en jobb uansett språk. Når man skal velge et språk, så er det lurt å hente fordeler/ulemper med begge språk +Hvilke rammeverk/eksisterende kode skal dere bruke + finnes det andre systemer dere er avhengig av + hvilke verktøy (ide, dokumentering, test)skal dere bruke + hva kan dere fra før (opplæring/innkjøringsproblemer) + hva slags platform skal dere kjøre på (sjekk pris f.eks på hosting/drift av java/net applikasjoner) Det finnes ikke et svar til hvem som best mellom .net og java. Men det finnes et svar på hvilket språk passer deres prosjekt bedre. Jeg vil tro at java har flere og mer modne rammeverk, masse info på nett om hvordan man løser ditt og datt, masse open source - mens .net kan ha endel fordeler i at det er nyere, og bedre språk å jobbe i. Men uansett valg så tror jeg ikke du ender opp med å si "vi gjorde feil valg". For språkene er stort sett like gode, og ender opp i personlig preferanse. Endret 4. oktober 2007 av DarkSlayer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå