Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg har problemer med sjalusi


Gjest Guest

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Jeg har innsett at jeg har seriøse problemer med sjalusi..

Når kjæreseten min er ute med venner og slikt, og møter noen gutter og slikt. Når hun forteller det etterpå, så merker jeg at blir skikkelig sjalu.

 

Alltid ellers og, det skal nesten ingenting til :ermm:

 

Dette er jo ikke noe bra, så jeg bare lurte på om det er noe jeg kan gjøre for å bli kvitt denne ekstreme sjalusien?

 

takk

 

Bør kanskje legge til at jeg er 15 år

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La meg først si at ekstremt sjalusi, er det verste som er i et forhold. Var temmelig sjalu jeg og og tok ikke lang tid før eksen min forlot meg for det.

 

For at det samme ikke skal skje med deg, må du gripe inn øyeblikkelig. Enten må du ta helt kontroll over det selv eller oppsøke hjelp. Vet ikke åssen dama di er, men kanskje hun setter pris på at du er ærlig og innrømmer at du har et problem og vil jobbe med det. Neste du må gjøre er å stole på henne. Ingen forhold funker uten tillit.

Lenke til kommentar

Hei! Vet du... det samme slet jeg en del med i samme alder. Tror de fleste har en periode hvor det er sånn. Tør jeg å gjette på at dere ikke har vært sammen så lenge?

 

Forsøk å tenk på noe annet når hun er ute. Kanskje du kan finne på noe sammen med venner du også? Ikke bruke dagen på å tenke på hva hun gjør? Snakk sammen neste gang dere møtes om hvordan dere har hatt det, og nyt den tiden dere har sammen i stedet.

 

Min egen erfaring er at det går over etterhvert. Nå er jeg 22, og synes nå at det er helt greit at kjæresten er ute med venner. Hun synes det er morsomt, kommer hjem og er i godt humør, og samtidig vet hun at jeg stoler på henne.

 

Tenk på deg selv; hvordan ville du følt det om kjæresten din ble sjalu hver gang du var sammen med kompiser?

 

Alle trenger litt tid for seg selv eller sammen med venner til tider.

Lenke til kommentar

Hmm. Nei vi har ikke vært sammen så lenge.. 2 1/2 mnd.

 

Men når hun er sammen med andre gutter og slikt blir jeg så jævli sjalu og nesten sint :ermm:

 

tAkk for tipsa, men HVA gjør jeg for å bli kvitt dettE?

Lenke til kommentar

Du kan starte med å bli med dama di når hun skal treffe kompisene sine. Da får du et innblikk i deres vennskap og blir vant til at de henger sammen. I utgangspunktet har du ingenting å bekymre deg over så lenge dama di elsker deg. Selv om dere er unge, så tror jeg hun vet hva utroskap er og hva det vil føre til.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner vennene hennes mer enn godt nok :p

 

De går i paralellklassen..

 

Beklager dobbeltpostinga..

 

Men når jeg er sammmen med ho, har jeg ikke noe problemer om ho har det gøy med andre gutter, så lenge jeg er der sammen med ho.

 

Men om ho sender meg en msg og sier hun er sammen med noen gutter eller noe i den duren,ja...

Lenke til kommentar

Da er jo problemet egentlig løst. Når det er null sannsynlighet for at noe dumt skal skje, så er det ikke noe poeng å gå rundt og være sjalu. Da ødelegger du kun for deg selv. (snakker av erfaring, så merk)

 

Vet ikke helt hvordan du skal bli kvitt det, du må bare jobbe med det.

Lenke til kommentar

Hmm.

Ja, så jeg bør bare prøve så godt jeg kan å ikke være sjalu? Men jeg blir jo det :(

 

Jeg veit hun er veldig, veldig glad i meg, og setter stor pris på meg, men hun fortelleer meg liksom aldri noe. "Jeg var ute med guttene"

 

Javel, hva gjorde du med guttene?

"nei, ikke så masse. Bare hadde det gøy"

 

da vet jeg ikke helt hva jeg skal foreta meg :s

Lenke til kommentar

Nå begynner jeg virkelig å kjenne meg igjen her. Vel, hva kan man si, noen jenter er bare slik. Noen er pratsomme, noen er veldig stille. Vært borti begge deler.

 

Ser ikke noe annen løsning enn at du tar det opp med henne. Har dere et kommunikasjonsproblem, bør dere finne ut av det. Si at du vil engasjere deg mer i henne og prate om alt mulig.

Lenke til kommentar

Hmm. Ja, for når hun driver å prater med mine venner og andre gutter stadig vekk, og på SMS, må jeg si at jeg blir skikkelig sjalu.

Vet ikke hva som går av meg, men så fort hun prater med andre gutter, uten at jeg veit hva som foregår, blir jeg drit sjalu..

Lenke til kommentar

Jamen, hør nå her.

 

Si jeg er hjemme eller et eller annet sted, så er hun i byen. Og sender meg en msg og sier hun er sammen med de og de guttene. Hva skal ejg si da? Jeg reagerer ofte med å bli litt ignorant mot ho tror jeg.. :ermm:

Lenke til kommentar

Også en ting til.

Har en fyr på trinnet, Martin, som er litt hypp på dama mi. Har aldri likt kødden, men når hun nå møter han, og han har fått nr. hennes blir jeg usikker igjen med en gang :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...