Zander91 Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg har tenkt å kjøpe meg et nytt nettverkskort til stasjoner pc, jeg bruker nå en Packard Bell WiPen (802.11b/g) som gir 54 Mbps på beste tilkobling. Så lurte jeg på hvilken hastighet jeg må ha til f.eks Battlefield 2 online? Helst også hvilken type.. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 aller helst skal man ha så raskt som mulig...men når det gjelder Norge, så har jeg vert borti flere som har bedre ping med ISDN enn bredbånd... Men G standaren har vel rundt 26MB/s som max sende/modta signal, så 20Mbit bredbånd holder i massevis. Lenke til kommentar
mosher Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 aller helst skal man ha så raskt som mulig...men når det gjelder Norge, så har jeg vert borti flere som har bedre ping med ISDN enn bredbånd... Men G standaren har vel rundt 26MB/s som max sende/modta signal, så 20Mbit bredbånd holder i massevis. 9626464[/snapback] Nå skal det vel sies at det finnes andre måter å bruke nettet på en spill, ettersom det fokuseres på ping her. Ping sier jo egentlig ikke noe om hvor kjapt nett du har, men hvor få hopp og kort vei det er til svaret. Bredbånd er vel definert til 2mbit, men det kommer jo ann på hva du skal bruke nettet til. Som sagt her er båndbredde billig i Norge for tiden, da ISP'ene ofte setter opp farten istede for å redusere prisen. Men skal du ha nett og evt kan velge ADSL2+ eller noe lignende, så burde dette være bra for de fleste. Moshern Lenke til kommentar
Zander91 Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 aller helst skal man ha så raskt som mulig...men når det gjelder Norge, så har jeg vert borti flere som har bedre ping med ISDN enn bredbånd... Men G standaren har vel rundt 26MB/s som max sende/modta signal, så 20Mbit bredbånd holder i massevis. 9626464[/snapback] Hva er forskjellen på Mbps, MB/s og Mbit..? Lenke til kommentar
larseman Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) MB/s = megabyte per sekund Mbps/Mbit= Megabit per sekund 1megabyte=8megabit Edit: en grei linje vil jeg si at ligger på rundt 10 Mbit Endret 3. oktober 2007 av larseman Lenke til kommentar
Zander91 Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) ok..men er det noen som har noen forslag om hvilket trådløse nettverkskort jeg burde kjøpe..? Og er 54 Mbps dårlig? Tok en test på nettet som sa at hastigheten min er 305.30 Kilobit/sek.. Endret 3. oktober 2007 av Zander91 Lenke til kommentar
Konge Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Om vi sier som @larseman og forholder oss til 10Megabit så opererer du med ca 0,3Megabit linje med ditt resultat . Tallet du oppgir nå er vel tatt ut fra en hastighetstest på ett eller annet speedometer på nettet og reflekterer ikke linjekapasiteten du sitter på nå får vi håpe . Ett trådløst nett som i teorien skal holde 54Mbps er etter min mening ikke dårlig men alt avhenger av hva du skal bruke nettet til men siden du spør om hvilket kort du skal kjøpe er det vel litt lurt og forholde seg til den trådløse routeren du kobler deg til . Om denne operere med en maksimal hastighet på 54Mbps så har det ingen hensikt og kjøpe annnet kort enn ett som passer til den routeren du har . Skal du derimot kjøpe nytt utstyr nå så er vel draft N veien å gå ... Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 men nå vil vel trådløst føre til teoretisk høyere ping, noe som er ganske relevant i online spill.. husker forrige gang jeg spilte på nett, det var quake2 og isdn, og da var ping veeeeeldig viktig. men tilbake til saken. 4-5mbit skulle holde for de fleste, da går ting rimelig kjapt. Og for all del, ikke glem UPLOAD hastighet. kjekt å ha litt den veien oxo... Lenke til kommentar
Zander91 Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Om vi sier som @larseman og forholder oss til 10Megabit så opererer du med ca 0,3Megabit linje med ditt resultat . Tallet du oppgir nå er vel tatt ut fra en hastighetstest på ett eller annet speedometer på nettet og reflekterer ikke linjekapasiteten du sitter på nå får vi håpe . Ett trådløst nett som i teorien skal holde 54Mbps er etter min mening ikke dårlig men alt avhenger av hva du skal bruke nettet til men siden du spør om hvilket kort du skal kjøpe er det vel litt lurt og forholde seg til den trådløse routeren du kobler deg til . Om denne operere med en maksimal hastighet på 54Mbps så har det ingen hensikt og kjøpe annnet kort enn ett som passer til den routeren du har . Skal du derimot kjøpe nytt utstyr nå så er vel draft N veien å gå ... 9627424[/snapback] Søstra mi som sitter i rommet ved siden av meg har noe med 100 Mbps, så det må vell være det at hun har bedre nettverkskort enn meg..(?) Lenke til kommentar
Konge Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Om hun sitter på en trådløs forbindelse som oppgir en tilkoblet hastighet på over 100Mbps så er nok sannheten at hun har det beste kortet , eller at hun har bedre signal fra den trådløse senderen . Det har ikke kommet frem hvilken trådløs "sender" som er i bruk enda så det er vanskelig å vite hva man snakker om her . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå