Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke Lokal Tilkobling


Anbefalte innlegg

Hei, har et lite problem med å få maskinen min på nett. Problemet er at jeg ikke lenger finner "Lokal Tilkobling" under nettverkstilkoblinger. Tror at problemet kan komma av at jeg hadde et lite strømmbrudd her om dagen, det var alså da det sluttet å virke.

 

Jeg har et Nvidia NForce hovedkort som har intigrert nettverkskort. Problemet jeg har nå virker som om nettverkskortet er ferdig, men jeg har hatt samme problem før og sist gang fikk jeg fikset det men klarer ikke å huske hvordan jeg gjore det :)

 

Tilkoblingen "1394-Tilkobling" viser enda og avinstalerer jeg den popper den automatisk opp når jeg restarter maskinen og instalerer seg selv.

 

Jeg har prøvd å instalere driverene fra NForce platform CD-en jeg fikk med hovedkortet men dette fikser ikke problemet. Har også prøvd å laste ned nyere drivere men uten hell. Så etter å ha prøvd alle disse tingene bestemte jeg meg får å formatere helle PC-en men etter jeg instalerte alle driverene på nytt hadde jeg samme problem.

 

Så kan dette problemet fikses eller må jeg kjøpe nytt nettverkskort?

 

Takker for svar

 

MVH Laurits

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tilkoblingen "1394-Tilkobling" viser enda og avinstalerer jeg den popper den automatisk opp når jeg restarter maskinen og instalerer seg selv.

9626421[/snapback]

1394 er firewire-tilkobling og har ingenting med lokalnettet ditt å gjøre. Har du noen utropstegn i enhetsbehandling?

Lenke til kommentar

Kortet er ikke å finne noen plass og jeg har prøvd det me å opprette en ny "Lokal Tilkobling" funker ikke. Jeg har en sterk følelse av at kortet kan være ødelakt, men burde ikke 1394-tilkoblingen også være vekk da?

 

Hvordan kan jeg finne ut om det er nettverkskortet som er ødelakt?

Lenke til kommentar
Kortet er ikke å finne noen plass og jeg har prøvd det me å opprette en ny "Lokal Tilkobling" funker ikke. Jeg har en sterk følelse av at kortet kan være ødelakt, men burde ikke 1394-tilkoblingen også være vekk da?

 

Hvordan kan jeg finne ut om det er nettverkskortet som er ødelakt?

9630576[/snapback]

 

1394-tilkoblingen er uavhengig av nettverkskortet ditt, da dette er et eget FireWire kort :)

 

Du kan sjekke i BIOS om "LAN controller" kan være Disabled forresten..

(Hvis det er et "onboard" nettverkskort)

Endret av stormx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...