Gå til innhold

Sigma EF-DG 500 Super VS. Canon Speedlight EX 430

Anbefalte innlegg

Hei!

Ha lurer litt på hvilken blits jeg skal velge. Valget står som sagt mellom ovvennevnte Sigma og Canon.

Hvis du har erfaring med en eller begge, vær så snill å poste her, så får vi svar på dette, da det er mange flere enn meg som lurer på det samme.

Sigma EF 500 DG SUPER i prisguiden

Pris: Ca 2000 kr

Canon Speedlight 430 EX i prisguiden

Pris: Ca 2100 kr

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Sigma-blitzen og er fornøyd med denne. Jeg hadde bestemt meg for å kjøpe Canons, men den var ikke å oppdrive, når jeg skulle handle.

Det er noen punkter jeg ikke liker med Sigma'en. Når det gjelder vertikal tilting har men kun valget mellom 60 og 75 grader, og ikke 30 eller 45. Det hender også at den jager i ETTL-modus.

Sjekk brukererfaringer i prisguiden.

Lenke til kommentar

jeg har 430ex opg er storfornøyd! ikke noe jeg skulle ønske meg mer enn det som er p den, skal kanskje kjøpe meg en til pluss en trådløs sender.

det er de viktigste instillingene. men det eg savner er trådløs tilkobling. men det kommer eg til å løse...

jeg anbefaler og anskaffe en diffuser for å mykne lyset hvis duskal bruke de rett på objektet.

det jeg synes er litt negativt er at jeg mistet den i bakken og en av de plast "klypene" som skal inn i festet på kameraet brakk. men andre ord synes de kunne vært av metall... men igen, da har det ført strøm.. og eg skønner at den knakk for det var ikke noe pent fall..

Har du noen spørsmål så kan du sende en PM eller spørre her i tråden så skal eg prøve å svare så godt jeg kan.

Endret av morlie
Lenke til kommentar
Hei!

Ha lurer litt på hvilken blits jeg skal velge. Valget står som sagt mellom ovvennevnte Sigma og Canon.

Hvis du har erfaring med en eller begge, vær så snill å poste her, så får vi svar på dette, da det er mange flere enn meg som lurer på det samme.

Sigma EF 500 DG SUPER i prisguiden

Pris: Ca 2000 kr

Canon Speedlight 430 EX i prisguiden

Pris: Ca 2100 kr

Takker for alle svar :)

9626396[/snapback]

Blitzene er i hovedsaklig forskjellig i byggekvalitet. Sigma blitzen lukter det plastikk av lang vei, og går den i gulvet er den neppe like hel. Canons blitzer er mye bedre her og tåler rett og slett mere bruk.

Ellers er det bare å måle styrke på blitzene og se at du egentlig får mye blitz for pengene for Sigma blitzen og en del manuelle instillinger om du ønsker det.

Jeg har selv Sigma da jeg rett og slett synes Canon blitzen (topp modellen da) ble for dyr, jeg bruker ikke blitz SÅ mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...