Gå til innhold

Hvordan få lagt opp ny linje

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er viktig å sjekke om det gjelder fysisk til huset eller sentralen.

Om det er huset så er det ei einkel løysning på problemet.

Telenor har leveringsplikt på telefonlinjer, så bestill fastlinje så er telenor nødt til å legge ny linje inn til huset

Dette koster litt ( etableringsgebyret , pluss nokre mndavgifter) så seier ein opp aboet rett etter at Ventelo har fått kobla opp adsl-linja (med aktiv telefon så sparer ein penger på montør)

Er det i sentralen så kan det vere andre begrensninger og dermed kan det hende at ikkje leveringsplikta løyse problemet.

Lenke til kommentar

vanlig analog linje, trenger ikkje isdn.

Diverre trur eg ikkje at angrefristen er noko å benytte seg av då dette er tjenester og ikkje varer.

Tjenester løper angreretten frå bestilling og ikkje levering, og å levere ei telefonlinje på 14 dager tviler eg på at montørere til underleverandøreren til Telenor greier. Mest sanynleg har ikkje ordren blitt sendt til montørene ein gong.

Lenke til kommentar
*Tilbudet forutsetter at du benytter dette abonnementet i 12 måneder fra bestillingsdato. Dersom du ønsker å si opp avtalen før den utløper, vil du bli fakturert for brudd på bindingsavtalen.

Har du peiling på hva denne fakturaen koster?

9626191[/snapback]

Hva er det tilbud på?

Lenke til kommentar

Husk at om du bestiller analog telefon er du ikke garantert å få egen linje helt til sentralen som adsl krever. Om det er fult i telenettet kan telenor montere en "boks" (Multiplexer?) som gjør at flere linjer kan gå over en kabel. Det tryggeste er nok å bestille isdn siden det må ha en egen linje helt fram til sentralen. Men så er det det at telenor har ikke leveringsplikt på isdn, men min erfaring er at de er mer villige til å ordne en linje om en kunde bestiller isdn.

Endret av rolvs
Lenke til kommentar

Hvis kapaks sier fullt og du bestiller analog telefon, så tar de en annen linje som er aktiv fram til gata di og deler i 2. De setter på noe som kalles en digital 2-kanal som i praksis er en ISDN løsning som blir terminert i koplingsboksen der du bor. så splittes det i 2 og du får 1 summetone. Du kan ikke få ADSL på denne måten.

Jeg vil bare si at du har tatt en stor sjangs på noe som kanskje ikke er mulig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fant meg en ny leilighet istedenfor, men det er samme problemet der. Skal ikke være lett med leilighet midt i byen. Så jeg får prøve å bestille ISDN først da. Huseieren lar meg bruke sitt trådløse en stund så det hjelper litt ialelflal. Men jeg tviler på at jeg får han til å åpne noe porter så det blir ikke mye jeg kan bruke linja til.

Lenke til kommentar

Hei,

Bestiller du en PSTN (vanlig analog telefoni)-linje från Ventelo så har de, precis som Telenor, leveringsplikt på detta. Oppkoblingskostnaden før PSTN ær 999,-, og det ær lika mycket hos både Telenor och Ventelo.

Har du ADSL från Ventelo får du rabatt på din PSTN-linje, och betalar endast 59,- i månaden før detta, och du slipper då betala linjeleie. Med andra ord vinner du 1,- /månad på att bestælla PSTN från Ventelo, medans du nog taper en del kronor på telenor sitt PSTN-abonemang.

999,- måste du betala uansett, før att få en linje in i huset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...