Gå til innhold

Midway Encountering Unreal Engine Issues on PS3

Anbefalte innlegg

Midway Encountering Unreal Engine Issues on PS3

Area 51: Blacksite latest to suffer unexpected delay.

Not long after Midway announced Unreal Tournament 3 would be moving out of the 2007 release timeframe on the PlayStation 3, Midway CEO David Zucker held a conference call to address how this would affect their financial situation through the rest of the year.

Zucker was very specific about the company's roadblocks on the PS3 platform, citing "technical issues with the Unreal Engine 3.0" with finishing work on the PS3 versions of Stranglehold and Area 51: Blacksite. Consequently, Area 51: Blacksite will be arriving three weeks after the Xbox 360 and PC versions drop at the end of October, while Stranglehold remains an unspecified fourth quarter release.

Midway says the technical issues on the PS3 have been ironed out, however, and following the release of Unreal Tournament 3 in early 2008, they expect the PS3 versions to arrive date and date with Xbox 360 and PC SKUs going forward.

kjelde

...following the release of Unreal Tournament 3 in early 2008, they expect the PS3 versions to arrive date and date with Xbox 360 and PC SKUs going forward.
Nokon som kan tyde den? Har eg misforstått kraftig, hvis eg går ut ifrå at det der betyr at 360 og PC utgåva kjem samstundes med PS3 utgåva? Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel det kan jo stemme med Stranglehold ihvertfall. Demoene satt opp mot hverandre var jo ein opplevelse i seg sjøl meiner eg....

Men igjen, Unreal Tournament 3 er jo mye meir fast-paced enn GeOW på 360, og samtidig kjører det bedre og ser bedre ut :)

Lenke til kommentar
Eller at PC utgåva kjem først, og så kjem PS3 og 360 utgåvane samstundes.

Keisamt om dette er eit problem som kjem til å gå igjen, sidan UE er ein motor som er nytta i mange spel - og, slike problem ser ut til å føra til utsettjingar.

9625941[/snapback]

PS3-utgaven skal fortsatt være timed exclusive, men det er ikke bestemt hvor lenge det blir nå.

Lenke til kommentar
Var jo for noen måneder siden at flere salskaper skulle starte søksmål mot Unreal pga at motoren ikke holdt det den lovte, har ikke hørt noe om det søksmålet på en stund nå....

9626235[/snapback]

Trur nok problemet akkurat der er at utviklaren bak Too Human er veldig late, og eller manglar dei ferdighetane som trengs. Dei treng å setje nokon i gapestokk, for å få fokus vekk ifrå stadige utsettjingar.

PS3-utgaven skal fortsatt være timed exclusive, men det er ikke bestemt hvor lenge det blir nå.

9626356[/snapback]

Takk for oppklaringa.
Lenke til kommentar
Var jo for noen måneder siden at flere salskaper skulle starte søksmål mot Unreal pga at motoren ikke holdt det den lovte, har ikke hørt noe om det søksmålet på en stund nå....

9626235[/snapback]

Fritz0r er inne på noe her, noen som har noe nytt ang. den saken?

9626292[/snapback]

wikipedia:

Too Human was originally in development for the PlayStation as a 5-disc action-adventure game. It was shown at E3 1999,[2] but shortly before its completion Nintendo announced an exclusive partnership with Silicon Knights, and the game was moved to the Nintendo GameCube in 2000. A teaser trailer was shown at SpaceWorld 2000 showing what appeared to be a re-building of the PlayStation game. The game never surfaced though, and the partnership between the two companies was ended. After this, the title was still thought to be in development for the GameCube, but those plans have since been canceled.

In the May 2005 issue of EGM, Silicon Knights announced a partnership with publisher Microsoft to develop a trilogy revolving around the Too Human universe exclusively for the Xbox 360. The game was originally being developed using Epic Games' Unreal Engine 3, but is now being developed using an internal engine based on Unreal 3. On July 19, 2007 it was announced that Silicon Knights were suing Epic Games due to "breach of contract", including "inadequacies" of Epic’s support, service, and cooperation with Silicon Knights concerning Unreal Engine 3.[3][4] On August 9, 2007, Epic Games countersued Silicon Knights, claiming that they were using their engine as they pleased without any cost. If Epic wins the case, Silicon Knights would be forced to pay in excess of $650,000.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
On the official ut forum mark rein answers to the newest rumours.

mark rein: "As a public company, Midway felt an obligation to its shareholders to let them know about the possibility of a delay. But our goal is still to get the PS3 version of UT3 in stores before the end of 2007. However, we will only ship it once it’s ready and is the best game we can deliver. The PC version is still on track for a November release."

"Yes, there is a chance it will come out in December.

In addition there is some good news as well. A little extra time in development means that now the PS3 version will have all of the same maps as the PC version which wasn’t previously expected to be the case."

Det kan altså bli utsatt til desember? Men da med maps som egentlig ikke skulle komme på PS3. Var ikke dette brettene med 64 spillere?

Gjør meg ihvertfall ingenting at det kommer ut i desember, da store deler av November blir brukt til Haze.

Den originale posten av Mark ser ut til å ha blitt slettet, men han har laget en ny her.

Lenke til kommentar
Mass Effect kjem og i November :p

Faen eg gledar meg :p

9627409[/snapback]

Ja, Gaz, kan vi glede oss?? Dæven så skuffa jeg ble over det som skulle vært (eller er) høstens store på 360 - Halo 3. Håper Mass Effect innfrir.

Men... jeg sitter her med en PS3 som støver ned. Liker ikke alle disse utsettelsene. (Støver ned og støver ned fru Blomm... den drar noen BD filmer i uka da). Har mista troen på PS3 som spillmaskin for tiden...

Lenke til kommentar

9627409[/snapback]

Ja, Gaz, kan vi glede oss?? Dæven så skuffa jeg ble over det som skulle vært (eller er) høstens store på 360 - Halo 3. Håper Mass Effect innfrir.

Men... jeg sitter her med en PS3 som støver ned. Liker ikke alle disse utsettelsene. (Støver ned og støver ned fru Blomm... den drar noen BD filmer i uka da). Har mista troen på PS3 som spillmaskin for tiden...

9627751[/snapback]

Jammen, jammen, MGS4 kommer jo neste år! Så godt at du kjøpte den tidlig for, hva var det ? 6000kr ?

Lenke til kommentar

Peedee. Når skuffa BioWare sist?

Eg blei veldig posivtivt overraska over halo 3 - det av den enkle grunn at eg har holdt meg unna all hype, og forsåvidt betaen òg. Mass Effect blir episk.

Denne tråden er massivt off track no - men diskusjonen går no forholdsvis fint for seg, så eg kan ikkje sjå kvifor moderator skal tre inn.

Men kjekt om folk diskuterar emnet frå no av. Takk.

Lenke til kommentar

9627409[/snapback]

9627751[/snapback]

Jammen, jammen, MGS4 kommer jo neste år! Så godt at du kjøpte den tidlig for, hva var det ? 6000kr ?

9627932[/snapback]

5000 - og det var den beste og den billigste Blu-ray spilleren som var å få kjøpt på den tiden. Halvparten av hva de andre kostet. :) Og med såpass mye BD film som snurres her i huset, så var det bbbbbillig.

MGS4? Og det skal være moro liksomt? Hver sine lyster..

Dog - liker altså ikke helt at den går på sparebluss ellers når det gjelder spill nå for tiden.

Og lurer på hva som er Epics problem med PS3. De går altså inn og gjør UT3 tidsbegrenset konsollekslusivt til PS3 og så skjer dette... Hadde forventet at de da burde greid å levere "varene" i tide på nevnte konsoll. Og gledet meg litt til den - var vel noen av de første videoene jeg så om PS3 som skulle vise hvor bra PS3 skulle bli. Leenge siden da- og det ble kjørt på PC-er egentlig mener jeg å huske for noe PS3 hardware var vel ikke ferdig på den tiden.

Lenke til kommentar

(Til de som ikke lenger bare vil banne til ps3´n sin så kan jeg anbefale ninja gaiden sigma. Du vil fortsatt banne og steike som en full sjømann fra nordnorge, men spillet er gromt om enn sabla vanskelig.)

OT slutt.

Det virker som om unreal engine har litt trøbbel på ps3, men er ikke R6 unreal engine da? Det har jo vært på markedet en stund nå. Det blir kjipt for Sony om timed exclusive ryker for UT3 og enda kjipere for alle 360 eiere som må sitte å vente på en allerede ferdig versjon.

(Jeg støtter foresten Dr i at ps3 er verd sin pris som blu-ray spiller. Som spillemaskin derimot ...)

Endret av mbiof
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...