Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Snuser på ny bil

EvileyeS

Anbefalte innlegg

Sitter og snuser på ny bil nå, litt større plass en i smarten har jeg innsett at det er greit å ha...

Krav:

- Gode seter(!)

- God sikkerhet

- Litt kraftig motor(kan stryke "litt" også...)

- Sedan(Skal ikke ha stasjonsvogn!)

- Bensinmotor

- Helst manuelt gir

- Skinnseter

- Prisen skal være under 250 000,-

- Ikke eldre bil enn 2000-modell.

Noen gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en tur på finn.no og søk etter en BMW 5-serie.

Dette er biler med relativt kraftige motorer, god sikkerhet,

Mange av disse har også skinnseter. At BMW har gode seter

trenger jeg vel kanskje ikke å nevne...

Alternativt kan du jo søke på Merchedes...?

Men jo "flottere" bil du velger, jo høyre km-stand og eldre modeller

får du i forhold til pris.

Men for 250.000 så får du uansett en flott bil som utfyller kriteriene dine.

Spørsmålet er bare hvor viktig motor og kjørekomfort er for deg.

Hvis dette er absolutt førsteprioritet, så vil jeg nesten si du ikke kommer utenom BMW/Merchedes.

Kan du lirke litt på kjørekomfort/seter/motor, så ville jeg valgt en Toyota Avensis/corolla etc.

Men tenk på at du neeesten får en splitter ny Corolla for den prisen. Å da følger som kjent også gratis service i 3 år og garanti med på kjøpet. Tar du dette med i regnestykket, så kan det hende det lønner seg å kjøpe en feks. splitter ny corolla.

Men nå befinner jeg meg altså i det øverste priskiktet ditt.

Hva som er viktig for deg kan sef. ikke jeg vite... da du ikke har satt kriteriene dine i kronologisk rekkefølge...

Lenke til kommentar

Det aller viktigste for meg er nok kjørekomfort og gode seter. Jeg har snust litt på blant annet Volvo S60, men i og med at jeg er veldig kresen på lyd, blir det få å velge mellom, da kun det største anlegget her er dugenes i forhold til mine ører. Uten det blir det nesten for dyrt/kronglete å bygge et tilsvarende anlegg.

Jeg har også sett litt på Audis A4 og A6 men kjenner såpass lite til Audi at de må jeg sjekke ut nøyere først før jeg kan avgjøre om jeg liker de eller ikke. Mercedes har et eller annet som gjør at setene deres stort sett er fryktelig harde og ubehagelige. Jeg har aldri likt de setene, bortsett fra i Maybach og S-klasse, som jo er i et HELT annet prissjikte.

Lenke til kommentar

uuug, greit nok a6 er en status bil men mage feil knirkende intrør også.. Selv med quattro understyrer den værre en grisen. Selv på audi driving experience har dem en øvelse som kalles understyring hvordan man takler det best.

Vi hadde forferdelige lyder i bagasjerommet(opplevd det på alle a6en jeg har kjørt så er ikke bare våres bil (3stk) men siden dette er sedan så mulig det ikke er så ille, men motor og hjuloppheng ville jeg tatt en grundig sjekk før jeg kjøpte.

Denne hadde jo også et påkostet intriør med skinn så sikkert god kvalitetsfølelse selv om jeg ville valgt en med stramt skinn med små lufte hull da de blir levert med det også ser mye bedre ut og blir ikke klamt men dyrere

Lenke til kommentar
Volvo V70 - der har du gode seter, spesielt med de stressless stolene de kaller sportsseter. :)

Og Dolby Pro Logic lydanleggene er fantastiske! Synes det nest største anlegget, HU-803 spiller veldig bra

9627001[/snapback]

Vil som sagt ikke ha stasjonsvogn, så da må man snuse litt på S80 eller S60. Har allerede titta på disse, men biler med stort stereoanlegg innenfor prisklassen min er forsvinnende liten...

Lenke til kommentar

Saab 9-5

Citroeën C5

Peugeot 407/406

Alfa Romeo..?

Skoda Suberb

Her er søkeliste (C5, 9-5, 406, 407): http://www.finn.no/finn/car/used/result?&C...ricehigh=250000

noen kjappe resultat:

saab 9-5 sedan 05-modell med skinn og 2.0 turbo 150hk! http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...3cabOsw0m411117

peugeot 407 sedan 04-modell med skinn og passe stor bensinmotor(2.0 16V 140hk) http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...3cabOsw0m543425

Citroen c5 2.016V, klima, skinn osv (litt billigre enn de andre)

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...3cabOsw0m543425

Du har omtrent samma krav som jeg stiller til biler :)

Komfort, skinn og bensin.. Helst med turbo og da :p

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...