bevertann Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Hei! Madammen har en laptop fra SHG. Er litt usikker på modell, men her er noen specs fra dxdiag: OS: XP Pro Manufacturer: MTC Model: 8666 BIOS: Insyde Software MobilePRO ver 4.20.10 CPU: Pentium M 1.73GHz 448MB RAM DX: 9.0c Denne har vel stort sett vært problematisk i godt over ett år nå. For det første pleier den å låse seg ganske raskt hvis den ikke er koblet på laderen. For det andre går den i det heletatt veeeldig treigt, noe som gjør det meste av arbeid, spilling og lignende veldig vanskelig og ubehagelig. Det kjipeste er dog at maskina henger seg etter få minutter med en gang det er noen nettverksaktivitet, enten den er koblet på kablet nett eller trådløst. Jeg tenkte først at dette måtte være noe windows-skit, så jeg installerte ubuntu (dual boot). dessverre viste det seg at dette skjer i linux også. Når jeg snakker om å henge seg, er det ikke at maskina går treigt, men total-frys, ingenting reagerer, mus eller noe som helst. Jeg har virkelig ingen peiling på hva som kan være galt. Hun er så forbanna at hun vil kaste hele PC-en (garantien er gått ut), men jeg vil gi den en liten sjangse til... Jeg har tenkt at det kanskje kunne være noe snålt som har hendt i bios, men det eneste jeg kan endre her er boot-sekvensen og systemklokke omtrent. Noen som har noen forslag? Setter stor pris på alle hint og annen hjelp jeg kan få! mvh BT Lenke til kommentar
siNch Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Hei! Madammen har en laptop fra SHG. Er litt usikker på modell, men her er noen specs fra dxdiag: OS: XP Pro Manufacturer: MTC Model: 8666 BIOS: Insyde Software MobilePRO ver 4.20.10 CPU: Pentium M 1.73GHz 448MB RAM DX: 9.0c Denne har vel stort sett vært problematisk i godt over ett år nå. For det første pleier den å låse seg ganske raskt hvis den ikke er koblet på laderen. For det andre går den i det heletatt veeeldig treigt, noe som gjør det meste av arbeid, spilling og lignende veldig vanskelig og ubehagelig. Det kjipeste er dog at maskina henger seg etter få minutter med en gang det er noen nettverksaktivitet, enten den er koblet på kablet nett eller trådløst. Jeg tenkte først at dette måtte være noe windows-skit, så jeg installerte ubuntu (dual boot). dessverre viste det seg at dette skjer i linux også. Når jeg snakker om å henge seg, er det ikke at maskina går treigt, men total-frys, ingenting reagerer, mus eller noe som helst. Jeg har virkelig ingen peiling på hva som kan være galt. Hun er så forbanna at hun vil kaste hele PC-en (garantien er gått ut), men jeg vil gi den en liten sjangse til... Jeg har tenkt at det kanskje kunne være noe snålt som har hendt i bios, men det eneste jeg kan endre her er boot-sekvensen og systemklokke omtrent. Noen som har noen forslag? Setter stor pris på alle hint og annen hjelp jeg kan få! mvh BT 9625803[/snapback] Hadde noenlunde samme problem en gang. Jeg trodde det skyldtes mye forskjellig, men fant tilslutt ut at det var fordi lap'en gikk varm. Hadde den som regel i sofaen på fanget, og siden luftinntaket til vifta var litt knotete plassert på undersiden ble det blokkert hele tiden og PC-en gikk varm. Vet ikke om dette hjelper men. Er XP treg er det vel på tide å reinstallere. Lenke til kommentar
bevertann Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 ... Vet du, det kan godt hende du har et poeng der! Fordi vifta har laga noen skikkelig merkelige lyder (knurring? Harking?). Har prøvd å bruke både SIW, Everest og Sandra, men har ikke kunnet finne noen temperatursensor. Vet du noen måte jeg kan sjekke dette? Evt løsning for altfor varm laptop hvis vifta er i stand? Takk for svar! Lenke til kommentar
bevertann Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 Vet du, det kan godt hende du har et poeng der! Fordi vifta har laga noen skikkelig merkelige lyder (knurring? Harking?). Har prøvd å bruke både SIW, Everest og Sandra, men har ikke kunnet finne noen temperatursensor. Vet du noen måte jeg kan sjekke dette? Evt løsning for altfor varm laptop hvis vifta er i stand? Takk for svar! Har testet endel nå, og det kan virke om om dette ikke er tilfellet alikevel. Har drevet å torturert PC-en med diverse greier, hardkjørt den som bare juling, men eneste gangen den fryser seg er når den kommer på nett... forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå