Monnich Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Da hovedkortet på PC'en min røyk, tok jeg med meg deler over i reserve-PC'en (Aopen AX6BC, PIII-800) i påvente av å få kjøpt meg noe nytt. Men mitt ASUS V8420 GeForce4 TI4200 Deluxe ville tydligvis ikke tvangsflyttes. Reserve-PC'en kommer med fire pip (en lang og tre korte) når jeg skrur på (forsøkt og byttet om på kort flere ganger). De samme lydsignalene får jeg når jeg forsøker å skru på uten grafikkort. Men mitt Matrox G400 MAX funker fint, så det er ikke AGP slot'en/hovedkortet. Tok med ASUS kortet på jobben og testet det på en gammel Compaq PII maskin og det funka fint, altså er det ikke kortet heller. Hva er det da? Noen gode forslag? Mønnich Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 kansje litt dumt spørrsmål men fikk du grønt lys på skjermen din? Lenke til kommentar
Monnich Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 Nope... ingen reaksjon, akkurat som systemet oppfører seg uten skjermkort. En ting til.. jeg ser at vifta på grafikkortet starter, så det får strøm. Mønnich Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Noen Asus GF4 kort er ekstremt kresne på spenningene, men trodde dette som regel bare fikk TV-inn/ut til å klikke. Sikkert et skudd i blinde men.. prøvd med en anna PSU? Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Hva med spenningen på AGP porten? Lenke til kommentar
Monnich Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 Skal se om jeg får testa med strømforsyningen til den døde PC'en (AOPEN Maxitower kabinett med 300Watt), men det er litt pes å demontere to pc'er akkurat nå (trøtt tobarnspappa), så det får bli en annen dag. Strømforsyningen jeg bruker nå er en 235Watt som sitter som standard i et AOPEN Midi kabinett. Har forsøkt å ta ut/koble fra alt unntatt det aller nødvendigste. Kan jeg på noen måte måle spenningen på AGP porten med et multimeter? Mønnich Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Man kan som regel lese av alle spenninger i BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå