Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Blokkere internetadresser, mulig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Popper disse opp helt uten videre eller kommer de opp sammen med sider du trykker på?

 

Hvis de kommer bare sånn helt ut av det blå så kan det tenkes at du har noen form for spyware/malware.

 

Hvis det er spessielle sider som fremkaller disse vinduene og du bruker internet explorer så kan du prøve mozilla firefox.

 

Vet ikke hva du har innstalert at antivirus, antispyware, brannmur osv. men her er noen tips til programmer som gjør hverdagen litt sikerere og sparer deg for mye irriterende reklame:

 

-CrapCleaner veldig bra programm som fjerner cookies, logg og generelt temp filer. Kan også brukes til å rydde opp i registere noe som gjør at PC-en holder seg i form lengre.

 

-Mozilla Firefox En nettleser som jeg synes er overlegen MS sin Explorer. Har innebygd pop up filter.

 

- Når du har innstalert firefox så er det et tillegsprogram til firefox som heter ad-block plus . Det dette programmet gjør er å blokkere tilkoblinger fra reklame servere noe som vil spare deg for masse reklame. Ad-block finner du her

 

-Hvis du ikke har antivirus eller brannmur så anbefaler jeg Zonealarm Brannmur og AVG Antivirus. Begge diss programmene er gratis og stjeler lite ressuser av maskinen din.

 

Mvh Bountyhunter :)

Lenke til kommentar

Finner ikke noe system i hvorfor disse popper opp, annet enn at jeg bruker internet. MS explorer ja.

 

Har AVG og Webroot spy sweeper på maskinen i tillegg til at jeg bruker adware en gang i blant. Har svipet og sveipet, men det hjelper ikke.

 

Har denne firefox nettleser, men bruker den ikke kan jo prøve det.

Lenke til kommentar

Du har garantert fått noe spyware. Prøv å kjør gjennom Spybot (google it) og fjern alt den finner. Husk på å last ned de nyeste oppdateringene før du scanner. Om det ikke tar det kan du prøve med et program som heter Superantispyware. Begge programmene er gratis.

Lenke til kommentar
Lim inn følgende i start->kjør:

 

notepad %windir%\system32\drivers\etc\hosts

9627319[/snapback]

 

Det er gjort. Måtte tillate dette da spy sweeper reagerte på forandringer host fila. Fikser dette kanskje problemet?

9627400[/snapback]

 

Dette er ikke riktig måte å gripe ann problemet på. Det han må gjøre er å få vekk det tullet han har fått på maskinen sin. Dessuten kommer nok disse reklamene fra så mange servere at det er umulig å blokkere alle.

Endret av rolvs
Lenke til kommentar
Lim inn følgende i start->kjør:

 

notepad %windir%\system32\drivers\etc\hosts

9627319[/snapback]

 

Det er gjort. Måtte tillate dette da spy sweeper reagerte på forandringer host fila. Fikser dette kanskje problemet?

9627400[/snapback]

 

Dette er ikke riktig måte å gripe ann problemet på. Det han må gjøre er å få vekk det tullet han har fått på maskinen sin. Dessuten kommer nok disse reklamene fra så mange servere at det er umulig å blokkere alle.

9627418[/snapback]

 

Dere snakker på et annet nivå, men har jeg gjort noe dumt nå...

Lenke til kommentar

Dette er nok spyware som har infisert Internet Explorer ja. dessverre er Internet Explorer notorisk for å ha gapende åpne sikkerhetshull som spyware og malware programmer kan installere seg gjennom, ofte helt automatisk og usynlig.

 

Jeg har to råd:

 

1) Last ned og gjør en scan med både Adaware og Spybot - Search and Destroy. Dette vil 99% sansynlig fjerne den infeksjonen du allerede har.

 

2) Bytt nettleser. Det er ikke så farlig hvilken du velger, f.eks. Firefox, Opera ect. bare det ikke er IE. ta det med ro, det er nesten helst samme layout på alle nettlesere så det krever ingen spesiell tilvenning å bruke dem om du er vandt til IE. Byttet av nettleser vil redusere risikoen for re-infekskjon dramatisk.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Dette er ikke riktig måte å gripe ann problemet på. Det han må gjøre er å få vekk det tullet han har fått på maskinen sin. Dessuten kommer nok disse reklamene fra så mange servere at det er umulig å blokkere alle.

9627418[/snapback]

Det er slett ikke nødvendig å ha "malware" på maskinen for å få slengt en bråta med annonser rett i fleisen. Det holder med en versjon av Internet Explorer uten popup-blocker, med scripting tillatt, osv. (Noen mener jo at IE er malware.)

 

Det er mye lettere å unngå slikt svineri hvis man bruker Firefox eller Opera.

 

Men, jeg er slett ikke i mot at man bør scanne PC-en sin for "tull" en gang i mellom.

 

Selv bruker jeg IE7 og jeg scanner sjelden PC-en min, så her er det et lite stykke mellom liv og lære.

Lenke til kommentar

Hvis han får annonser kun når han går inn på spesifikke nettsider, så ja, da kan det være bare vanlige popups og popunders, men dersom han får popups også når han surfer på helt ufarlige nettsider som vg.no f.eks. så må det nødvendigvis være spyware/malware installert.

 

Det var dette jeg fikk intrykk av skjedde utifra det han fortalte oss.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Hvis han får annonser kun når han går inn på spesifikke nettsider, så ja, da kan det være bare vanlige popups og popunders, men dersom han får popups også når han surfer på helt ufarlige nettsider som vg.no f.eks. så må det nødvendigvis være spyware/malware installert.

 

Det var dette jeg fikk intrykk av skjedde utifra det han fortalte oss.

 

-Stigma

9627582[/snapback]

 

Stemmer. På helt vanlige nettsider.Gjerne allerede når jeg kommer på ABC startsiden som min første side...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...