inaktiv000 Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Hei, lar det seg gjøre å justere skriftsstørrelsen automatisk slik at den fyller f. eks. en <div> eller <td>? Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 http://www.alistapart.com/articles/fontresizing/ Det tredje siste punktet er jo kanskje av interesse? Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Slik? td { font-size: 1em; } div { font.size: 0.8em; } Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Nå har jeg ikke fått testet ut løsningene i de to svarene, men vil spesifisere det jeg ønsker vha et eksempel: Man har en "boks" som alltid er 800x600 pixler. I den skal det stå tekst. Skriver man "Hei" i denne, blir teksten gedigen og fyller hele boksen. Skriver man en laaang tekst, vil teksten bli mindre, og fremdeles fylle boksen. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Eksempel 2 er da helt ubrukelig. Jeg har aldri sett dette problemet bli løst. Ser heller ikke den praktiske verdien i det. Jeg ser for meg at siden mister helt "rytmen" i tekst hvis den skal variere i stor grad. Javascript er veien å gå. (antall bokstave) / (boksens størrelse) = fontstørrelse. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Ok, dersom det ikke finnes en temmelig enkel måte å få browseren til å løse dette på, gjør vi det nok heller på serversiden. Dette skal brukes til å ha tekst på en infoskjerm som henger på et universitet. Den viser "slides", og det hadde vært greit å få en dynamisk tilpasning av skriften som står der, slik at den alltid er "full". Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Bare til opplysning så blir JavaScript kjørt i browsern og ikke på servern Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Vet, men jeg tenkte enkel som i en CSS-tag. Har lagd konseptet i PHP nå, der den teller bokstaver og velger en font ut fra dette. Ikke brukbart ennå, men det kan gå. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Den blir vel kun brukbar med Monospace fonts vil jeg tro... Et annet alternativ, som ikke er spesiellt "pent" er å bruke magick til å rendre teksten til et bilde og resize det -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå