Geitost Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Er på jakt etter et kamera som jeg kan med meg i sykkeljakka når jeg er ute og sykler i marka. Kravet er derfor selvsagt at det er lett og lite, solid bygget og tar bra bilder utendørs. Hadde også vært kjekt om man kunne bruke det til å ta bilder av folk på sykkel. Det er derfor jeg har vurdert Nikon Coolpix S200. Finnes det andre gode alternativer? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Skal du ha et solid kamera, som tåler både støt og fukt/vann, er vel Olympus Mju-770 og 790 det beste valget. Bildekvaliteten er ikke topp, men god nok til vanlig husbruk. Mju-770 tåler vann ned til 10 meter, fall fra halvannen meter og trykk på 100kg. 790 er ikke garantert for så hardt trykk, og ikke så langt under vann, men tåler fortsatt å bades med, og fall fra halvannen meter. De fleste andre kompaktkamera er ikke garantert å tåle verken en regnskur eller en tur i bakken. Nøkler i samme lomme som kamera, kan for eksempel være fatalt for skjermen eller objektivet. En veske vil jo kunne beskytte kameraet ganske bra, men da blir jo også kameraet større. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå