ventle Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hva med batteritiden? Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Dette med batteritiden er litt merkelig i grunn. Jeg får sånn ca. 1t og 20min på det lengste, mens andre sine erfaringer ofte er oppe på 1t og 30min. Det som gjør det litt merkelig er at noen mener at de får batteritiden opp i 2t, men dette er sikkert bullshit! Så batteritiden er ikke så veldig god på den, sikkert prosessoren som drar endel... Lenke til kommentar
Fislepanne Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Hva måtte du gjøre for å få Witcher til å virke ? Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Ta en titt i hovedtråden til c90, her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=846411&hl= Der står det litt om hvilken driver som hjalp meg, så jeg i alle fall kunne kjøre i 1t isteden for 10min. Men etter jeg kom til chapter 2, går alt knirkefritt, virker som det bare var chapter 1 som var kronglete. Også må du selvfølgelig laste ned nyeste patch og mirosoft greia som "update" funksjonen på spillet anbefaler Lenke til kommentar
Axl1994 Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 står også imellom disse 2 pcene nå, er GPUen på asus'en mye dårligere? eller bare bittelitt? Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 GPUen på asus c90 er ganske mye dårligere enn toshiba x200. Jeg har fått den opp til 3709 (kanskje noen har fått den til 3900-4000) på 3DMark 06, mens de som har x200 har greid å presse GPUen opp til 5000 i 3DMark. Prosessoren på c90 er derimot bedre enn i x200, og den har også mye bedre oppgraderingspotensialet. (Du kan nemlig endre alle komponenter i den, og om 8800 eller noen 9000 kort kommer til mxm 2 modul (det som passer i c90), så vil denne bli kraftigere enn x200). Det som fikk meg til å velge denne var at den er mindre i størrelsen og oppgraderingsmuligheter. Dessuten er den ca. 3500kr billigere Den yter også ganske bra i spill, og jeg kan spille aoe3 og the witcher på beste innstillinger. Jeg anbefaler deg også å ta en titt på tåden til asus c90, for mere info, eller så er det bare å sende PM Her er en link til asus c90 tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=846411&hl= Billigste netshop, og der jeg kjøpte den: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1673158 Lenke til kommentar
Geir_Javelyn Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Nye modeller som kommer er : ASUS C80 = 17 inc med X38 chipset ASUS C70 = 19 inc med X38 chipset tror jeg skal vente på en av de modellene som kommer snart ! woooooooooooooow !! Endret 15. november 2007 av Geir_Javelyn Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Disse nye og større modellene har vel bedre oppgraderingspotensialet, men er til gjengjeld verre å få med seg, så alt avhenger egentlig av bruksområde For å si det sånn, at om noen av de nye kraftige gpuene kommer til c90, så blir denne mer enn nok kraftig til vanelig bruk og stretagi spill (kanskje ikke de kraftigste som crysis dog)! Lenke til kommentar
SPiLL Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Har over 5300 poeng i 3DMark 06 og Crysis kjører jeg veldig bra. Endret 16. november 2007 av VistaGames Lenke til kommentar
SPiLL Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Du kan nemlig endre alle komponenter i den, og om 8800 eller noen 9000 kort kommer til mxm 2 modul Hvor får du kjøpt MXM kort? Endret 16. november 2007 av VistaGames Lenke til kommentar
ventle Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Hvor får du kjøpt MXM kort? http://www.mxm-upgrade.com Lenke til kommentar
SPiLL Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) http://www.mxm-upgrade.com Akkurat. Du kan ikke bare stikke innom en data butikk og be om et MXM kort. Hvor får du kjøpt et MXM kort? Det er nok litt av et prosjekt å bytte et skjermkort, er ikke så lett som å bytte et skjermkort i en PC. Du vil også miste garantien på bærbare når du åpner den, så mange vil uansett ikke bytte før garantien er gått ut. Altså en må finne et sted som selger MXM kort, som jeg ennå ikke har sett. En mister garantien på sin bærbare ved å åpne den og bytte skjermkort. En må være litt teknisk begavet for å bytte skjermkortet i en bærbar. Lykke til. Endret 16. november 2007 av VistaGames Lenke til kommentar
ventle Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Jeg gjentar mitt svar: http://www.mxm-upgrade.com . Denne siden SELGER MXM-kort. Lenke til kommentar
SPiLL Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Jeg gjentar mitt svar: http://www.mxm-upgrade.com . Denne siden SELGER MXM-kort. Ja, men som jeg nevnte du kan ikke bare stikke innom hvem som helst data butikk og kjøpe et MXM kort. Det finnes en side der du kan få tak i det, sier litt om etterspørselen. Så har vi det med garantien. De aller fleste vil ikke risikere å miste garantien som du gjør ved å bytte skjermkortet. Kommer det bærbare som støtter bytte av skjermkort uten å miste garantien, så blir det annerledes. I dag finnes det ingen bærbare som har det og det vil neppe komme heller. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Om du bytter GPU SELV mister du nok garantien, men jeg har hørt om noen som leverte inn dataen sin får å få det gjort! Og i og med at asus er en barebone pc, så er det lettere å bytte GPU på denne, enn det det er på f.eks x200 (de titalls folkene på notebookreview greier det ganske bra i alle fall) Tror også du kan bestille mxm kort fra asus, eller at norske nettbutikker kan ta imot en bestilling! Lenke til kommentar
SPiLL Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Om du bytter GPU SELV mister du nok garantien, men jeg har hørt om noen som leverte inn dataen sin får å få det gjort! Og i og med at asus er en barebone pc, så er det lettere å bytte GPU på denne, enn det det er på f.eks x200 (de titalls folkene på notebookreview greier det ganske bra i alle fall) Tror også du kan bestille mxm kort fra asus, eller at norske nettbutikker kan ta imot en bestilling! Jeg finner ingen sider som selger eller kan bestille et MXM kort (utenom den ene siden som er blitt linket tidligere i denne tråden). Jeg er også rimelig sikker på at en vil miste garantien på bærbare om den er blitt åpnet. Se i manualen din, eller ring support for din bærbar så vil de nok si at garantien vil falle bort dersom bærbare blir åpnet av en ikke autorisert forhandler/verksted som ikke er godkjent av produsenten for din bærbare. Endret 16. november 2007 av VistaGames Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Som sagt mister du mest sannsynelig garantien om du bytter GPU selv (dog detkan kanskje være vanskelig for produsenten å bevise dette OM du prøver). Jeg har heller ikke sett noen steder i norge som selger mxm, men som sagt KANSKJE asus kan bestille for deg, eller kanskje en nettbutikk kan bestille om du ringer/sender mail til dem om det er en mulighet! Lenke til kommentar
SPiLL Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Som sagt mister du mest sannsynelig garantien om du bytter GPU selv (dog detkan kanskje være vanskelig for produsenten å bevise dette OM du prøver). Jeg har heller ikke sett noen steder i norge som selger mxm, men som sagt KANSKJE asus kan bestille for deg, eller kanskje en nettbutikk kan bestille om du ringer/sender mail til dem om det er en mulighet! Jeg jobber med teknisk support og jeg skal love deg vi har våre metoder for å finne ut om ting er blitt åpnet eller ikke. Du VIL miste garantien om du åpner den. Aldri hørt om et nettsted som selger et MXM kort utenom den ene som har blitt linket til. Det er nok ikke vanlig å få tak i et slikt kort og jeg tviler på at det vil bli vanlig. Grunnen er at produsentene vil helst at du kjøper en ny bærbar i stedet for å oppgradere den du har fra før av. Ingen som tjener penger på at du kjøper et skjermkort, men det er masse å tjene på at du kjøper en helt ny bærbar. Endret 16. november 2007 av VistaGames Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Ja, du mister nok garantien som du sier, ja. Men siden asus c90 er en barebone pc, så er den enkel å oppgradere. Ifølge et inlegg på notebookreview: "only remove four screws and one panel". Og mange andre som skriver innlegg sier også at det er lett. Du må jo tenke at de fleste som kjøpte denne i utlandet, kjøpte delene separat og satt disse inn selv! Det skal også være mulig å få inn et 8800 kort for noe info sier at denne skal bruke 23v (MXM II støtter 25V). En av kildene på notebookreview: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=146958 Og du som er tekniker greier kanskje å se ut ifra disse bildene hvor vanskelig det er å bytte? PS: Kan sende amentio mail å se om det er mulig for dem å ta inn mxm kort Lenke til kommentar
SPiLL Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Selv om det er 4 skruer så betyr det ikke at garantien blir intakt. Ja, det finnes mange måter å sjekke om bærbare er åpnet. Men som sagt sjekk om det står noe i manualen eller ring support og hør om du kan åpne den for å bytte skjermkort uten å miste garantien. Tviler på det. Endret 16. november 2007 av VistaGames Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå