saluttknall Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Hei! Kompiss ba meg om å sette sammen dvs. brenne ut en cd eller 2 med de sangene som var viktigst i rocken. Han har før kun hørt på rap, men ville nå ha en introduksjon til rock siden jeg alltid har skrytt slik av det. Jeg har satt opp en liste over sanger jeg bør ha med, men lurte på om dere hadde noe å tilføye eller noe jeg brude fjerne eller endre.Chuck Berry: Johnny B Goode Elvis Presley: Jailhous rock Bill Haley: Rock around the clock Jerry Lee Lewis: Great balls of fire Buddy Holly: That’ll be the day Little Richard: Long tall sally Cliff Richard: Living doll The Shadows: Apache Animals: House of the ricing sun Bob Dylan: Like a rolling stone The Rolling Stones: Sattisfaction The Beatles: A day in the life The Beach boys: Good vibrations The Byrds: Mr. Tambourine man The Doors: Light my fire The Monkees: I’m a believer Steppenwolf: Born to be wild The Who: Talking about my generation Jimi Hendrix: Hey Joe Deep purple: Smoke on the water John Lennon: Imagine John Lennon: How do you sleep? George Harrison: My sweet lord Led Zeppelin: Stairway to heaven Wings: Band on the run Black Zabbat: Iron man The Ramones: Vet ikke hvilken The sex pistols: God shave the queen The Clash: London calling Queen: Bohemian rhapsody Queen: We will rock you Lynyrd Skynyrd: Free bird Pink Floyd: Confortably numb Acdc: Back in black Toto: Africa Bruce Springsteen: Born in the Usa Diverse artister: We are the world Scorpions: Wind of change Michael Jackson: Thriller Dire Straits: Money for nothing Frank Zappa: Bobby Brown Nirvana: Smells like teen spirit Metallica: Enter sandman Alice Cooper: Boys Europe: It’s a fire downtown Radiohead: Ok computer Coldplay: Muse: Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Ved The Ramones har du skrevet at du ikke vet. Da anbefaler jeg My Brain is Hanging Upside Down (Bonzo Goes to Pitzburg) Og legg merke til at Acdc skrives AC/DC og at Black Zabbath ikke er med z, men med s: Black Sabbath Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 http://www.rollingstone.com/news/coverstory/500songs Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Vil heller anbefale "Beat up the brat" av Ramones, kongesang! Ellers så stusser jeg over at du har med "we are the world", har den såå utrolig mye med rockhistorien å gjøre, egentlig? Og vil du ha med Muse? utrolig mye bra der, men føler på en måte at de ikke er helt inne i den gjengen du allerede har nevnt Lenke til kommentar
embark Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Iggy Pop - Lust for Life Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) The sex pistols: God shave the queen Endret 3. oktober 2007 av Loerand Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Metallica - Master of Puppets & mye mer av Metallica De har vært ekstremt viktige for rocken! Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Ikke viktigere enn at det holder med 1 sang vel? The Beatles f.eks fikk jo bare en sang og da er det litt drøyt og gi Metallica så mange flere. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Skjønner ikke helt hvor du vil med lista. Du har ikke tatt med de beste låtene, men heller de mest kjente (med noen hederlige unntak). To sanger av John Lennon, men bare en av Beatles? To Queen-sanger, inkl. den uutholdelig bedritne We Will Rock You? En tvilsom prioritering Radiohead - OK Computer er et album og ikke en sang, så den kan du endre til f.eks. Karma Police, som er ganske representativ og kjent. Skal du absolutt ha med Dire Straits så kan du vel ta noe annet enn gemlis-rockende Money For Nothing som alle har hørt og er lei av. Selv synes jeg Sultans Of Swing er ganske fin, og det er en fengende og snill låt. "Populær", som Finn Bjelke kanskje ville ha sagt Iggy Pop - Lust For Life støttes, forresten! Kudos til Ferr for den. Savner David Bowie på lista jeg da. Vanskelig å si hva som kunne ha passet inn på lista di, men om du går for "best kjent" så er Let's Dance et passende valg, eller kanskje "Heroes" om du er litt dristig. Om du skal ha med Muse foreslår jeg Plug In Baby eller New Born, begge fra Origin Of Symmetry. Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 "...Europe: It’s a fire downtown..." HAHA! Lenke til kommentar
dabbo-baze Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Du burde ta med noe av The Mars Volta. De er blant dagens feteste rockeband. Ta sangen "Cygnus Vismund Cygnus". Utrolig rå sang. Ta også "Sweet Child of Mine" av Guns N Roses. Coldplay? Du burde ta mer Jimi Hendrix spør du meg, eller noe annet enn Hey Joe. F.eks Bob Dylan-coveren "All Along the Watchtower" eller "Voodoo Child (Slight Return)". Ta også "Devil Running" av The John Butler Trio. Jævlig fet sang. Av Radiohead ville jeg tatt "Paranoid Android". Andre jeg kommer på i farta: "Killing in the Name" av Rage Against the Machine. "Thru the Eyes of Ruby" av Smashing Pumpkins. "By the Way" av Red Hot Chilipeppers, eller noe annet. "Joker and the Thief" av Wolfmother. Disse er kanskje ikke "viktigst" i rocken, men jeg vil si disse er gode låter (blant mange andre) for noen som vil ha en god introduksjon til teh rock and rollz musicz. Endret 4. oktober 2007 av dabbo-baze Lenke til kommentar
dabbo-baze Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 "...Europe: It’s a fire downtown..." HAHA! 9632646[/snapback] HAHAHAHA Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hva med Sweet Home Alabama - Lynyrd Skynyrd og Fortunate Son - CCR? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå