Gå til innhold

Bungie-ryktene fortsetter (X360)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om dette er sant må aksjonærene ha kjøpt opp nok til at de ligger på 51% majoritet eller mer. Siden MGS og MS er full eier av Bungie, tror jeg at om dette skal stemme har disse aksjonærene lagt på bordet en enorm sum.

I.o.m at ingen av partene har svart, vil jeg tror at oppkjøpet ikke er gjort, og at de er under forhandlinger. Og MS har dype lommer å ta av og 9 andre studioer under seg om Bungie skulle forlate dem.

Om dette skulle stemme er det spennende å se hva Bungie klarer å lage i stand av andre spill. De har jo ikke så alt for mange kjente titler under beltet annet enn Halo, men Myth har vel noen hørt om. Synd at de ikke kan gå videre med det eneste spillet de laget i Myth serien.

Lenke til kommentar
Er det noen som prøver å si at Halo serien kanskje kommer til PS3 hvis ryktene er sanne?

Siden Bungie da kan velge platformer selv, ikke bare spill til Xbox. Eller har Microsoft alle rettighetene til Halo?

9626971[/snapback]

MGS sitter på alle rettighetene til Halo serien så PS3 får aldri se Halo, samme som at de aldri får se PGR serien på PS3, MGS sitter på rettighetene selv om Bizzare har forlatt MGS.

Bungie kan velge hvem de vil utvikle til, men siden de har så god kjennskap til X360 tror jeg de blir å utvikle til den, om ryktene er sanne. Det eneste Bungie ser ut til å klage på er at de ikke får jobbe med annet enn Halo universet. Skulle det være sant at Bungie forlater MGS, tror jeg likevell de vil utvikle til X360 siden de har best kjennskap til denne konsollen.

Kan og hende at de fremdeles blir å bruke MGS som utgiver, men bare at de velger selv hvilken spill de vil utvikle.

Lenke til kommentar
Eg er ihvertfall særdeles åpen for at Bungie skal få frie tøyler opp mot andre platformer ihvertfall.

9626073[/snapback]

Vel, i følge artikkelen så kan ikke andre utgivere få gi ut spill fra Bungie før Microsoft har sagt nei til prosjektet. Og du kan vedde på at Microsoft kommer til å følge med argusøyne på hva Bungie foretar seg hva spillutvikling angår, om ikke annet for å stagge (og irritere?) f.eks Sony og Nintendo. ;)

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...