Zattaxu Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Hei, er medlem av en privat torrentside, har forsøkt å forwarde porten jeg har konfigurert azureus for å bruke. Har fulgt guiden på www.portforward.com til punkt og prikke, og i tillegg slått av firewallen for porten jeg bruker og for azureus (vet ikke om det er dobbelt opp men). Problemet er at når jeg tester om porten er åpen får jeg noen ganger ja og connectable, og andre ganger nei og "not connectable". Når jeg starter torrenten går downloading helt greit, mens uploaden kan komme opp i 2kb/s noen få sekunder, før den faller helt ut. Jeg har forsøkt både med torrents med mange seeds og få seeds, men får bare samme resultat. Har forsøkt å søke, men ikke funnet noe svar på samme problem. I tillegg: Dette er ingen oppfordring om downloading av ulovlige programmer eller andre ting! For ordens skyld, har en linksys WRT54G, firmware 2.02.7 Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 får PC-en samme ip fra routeren hver gang? Jeg setter alltid opp at routeren skal tildele samme ip til bestemte mac'er pga portforwarding. Hjelper liksom ikke å sette opp port forwarding hvis PC-en i neste øyeblikk har en annnen ip. Kikket på guiden og den ser ut til å få med det meste. Pass bare på at du velger samme tall i Azureus og routeren. Lenke til kommentar
Zattaxu Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 får PC-en samme ip fra routeren hver gang? Jeg setter alltid opp at routeren skal tildele samme ip til bestemte mac'er pga portforwarding. Hjelper liksom ikke å sette opp port forwarding hvis PC-en i neste øyeblikk har en annnen ip. Kikket på guiden og den ser ut til å få med det meste. Pass bare på at du velger samme tall i Azureus og routeren. 9624859[/snapback] De eneste innstillingene jeg har gjort er å forwarde den ene porten. Har ikke satt opp tildeling av bestemt ip til samme mac-adresser. Uansett burde det vel funke akkurat nå (kanskje ikke når jeg får ny IP fra routeren(?))? Legger ved tre bilder, slik at det er enklere å oppdage hva jeg evt. har gjort feil. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 ah, nei ikke noe problem når du setter opp fast ip Grunnen til at jeg nevnte det er at det er veldig greit når man hra flere PC-er på nettet å sette opp med dhcp. Da trenger man ikke sette opp PC-en med fast ip, men ved å la routeren tildele ip bassert på mac-adresse får bestemte PC-er alltid samme ip. Menneh; de bildene du har lagt ut viser at PC-en har ip 192.168.1.101 og porten blir forwarda til 192.168.1.136 Hvis disse tallene stemmer er det jo ikke rart at det stanger litt Lenke til kommentar
Zattaxu Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 ah, nei ikke noe problem når du setter opp fast ip Grunnen til at jeg nevnte det er at det er veldig greit når man hra flere PC-er på nettet å sette opp med dhcp. Da trenger man ikke sette opp PC-en med fast ip, men ved å la routeren tildele ip bassert på mac-adresse får bestemte PC-er alltid samme ip. Menneh; de bildene du har lagt ut viser at PC-en har ip 192.168.1.101 og porten blir forwarda til 192.168.1.136 Hvis disse tallene stemmer er det jo ikke rart at det stanger litt 9624967[/snapback] Ok, takk! Da har jeg gått inn i ruteren og forwarda til 192.168.1.101, trodde den skulle være .136 pga. noe statisk IP-greier, men der tok jeg visst feil. Uansett er jeg nå connectable, men uploaden kan nå komme opp i 4-5 kb/s i et par sekunder, før den faller til 0 igjen. Har prøvd med flere forskjellige torrents. Noen som vet hvorfor dette skjer? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 neida, ipen du setter inn i forwardingen skal være lik ipen til den PC-en som programmet kjører på. Ustabil hastighet kan skyldes mange ting. En lur ting å gjøre i azureus er å begrense upload til ca 80% av hva som er maks på linja di. Hvis ikke så vil den ligge å duppe opp og ned. Dette kan før til at du mister prioritet hos nedlastere fordi de går i timout. En annen ting er at du har dårlig båndbredde i forhold til andre seeds. Altså at behovet er dekket. Lenke til kommentar
Zattaxu Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Takker for all hjelp. Max upload-hastighet er limita til litt under det maksimale av hva linja kan tåle. Har bare 1500/300, men kan det virkelig være årsaken til at jeg ikke får uploada omtrent noenting, selv om jeg forsøker torrents som trenger seedere? Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Du får ikke opploada mye med 300kbps, men du skal nok ha noe mer enn 2 Lenke til kommentar
Xell Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 før hadde jeg 6000/640 linje og opplevde ofte at jeg sto med 0 upload. Men står du som eneste seeder så burde man få en del upload. Men vær oppmerksom på at linja di er i kbit mens verdieen du bruker i Azureus er i kByte. Set limiten i Azureus til ca 30kB. og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Zattaxu Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) før hadde jeg 6000/640 linje og opplevde ofte at jeg sto med 0 upload. Men står du som eneste seeder så burde man få en del upload. Men vær oppmerksom på at linja di er i kbit mens verdieen du bruker i Azureus er i kByte. Set limiten i Azureus til ca 30kB. og se om det hjelper. 9625370[/snapback] Var klar over det, men hjalp nå når jeg byttet fra Azureus til Bittornado. Takk for all hjelp! Endret 3. oktober 2007 av Zattaxu Lenke til kommentar
Xell Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Da burde du sjekke om trackeren tillater den Azureusen du bruker. Hvis den gjør det har det noe em instillingene dine i Azureus. Har brukt azureus i mange år men har alltid hatt stabile hastigheter så lenge instillingene er fornuftige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå